تولید کلزا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تولید کلزا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

گچساران - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تولید محصول کلزا امسال نسبت به پارسال در این استان افزایش یافته است.

به گزارش اکودام، عیسی راستین نسب روز دوشنبه اظهار داشت: برداشت محصول دانه های روغنی کلزا در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرستان گچساران آغاز شده و تاکنون  هشت تن محصول به مرکز خرید تضمینی این شهرستان تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: امسال بیش از سه هزار و ۹۰۰ تن دانه روغنی کلزا در کهگیلویه و بویراحمد تولید و آماده برداشت شده است در حالی که میزان تولید این محصول در سال گذشته ۲ و ۲۰۰ تن بود.

راستین نسب عنوان کرد: پاییز امسال ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع مناطق مختلف استان زیر کشت دانه های روغنی کلزا رفت در حالی که میزان کشت این محصول در سال زراعی پیش یکهزار و ۷۰۰ هکتار بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح و بالا رفتن مساحت زیر کشت از دلایل بالا رفتن تولید این محصول است.

راستین تصریح کرد: سه مرکز خرید در شهرستان های کهگیلویه،گچساران و باشت محصول دانه های روغنی کلزا را از بهره برداران  این استان خریداری می کند.

وی ابراز داشت: هر کیلوگرم محصول کلزا به قیمت ۴۶هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.

راستین نسب گفت: جهاد کشاورزی با هدف اصلاح الگوی کشت از تولید محصول کلزا حمایت می کند و خرید تضمینی محصول کلزا از جمله مهمترین این حمایت هاست.

وی افزود: پرداخت تسهیلات برای کشت و خرید ماشین آلات کشاورزی و نظارت بر کاشت، داشت و برداشت از جمله حمایت های دولت برای توسعه کشت این محصول است.

راستین نسب بیان کرد: کشت محصول کلزا برای خودکفا شدن در زمینه روغن نباتی از اولویت های دولت است.

وی اظهار داشت که محصول کلزا نسبت به دیگر محصولات زراعی آب کمتری برای تولید نیاز دارد که به دلیل خشکسالی جایگزین خوبی برای دیگر محصولات زراعی است.

براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...