بیش از ۲۰۰ هزار تن نهاده دام و طیور در کردستان توزیع شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بیش از ۲۰۰ هزار تن نهاده دام و طیور در کردستان توزیع شد

سنندج - مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته در این استان ۲۰۰ هزار و ۵۵۱ تن انواع نهاده‌های دام و طیور توزیع شد.

به گزارش اکودام، شهریار حنیفی روز یکشنبه اظهار داشت: این میزان نهاده شامل ۹۹ هزار و ۱۵۹ تن کنجاله سویا، ۵۹ هزار و ۱۱۷ تن ذرت،   ۱۱ هزار و ۸۵۰ تن نیز جو و ۳۰ هزار و ۴۲۵ تن سبوس است.

وی اضافه کرد: این میزان نهاده توسط شرکت پشتیبانی امور دام به میزان ۷۳ هزار و ۲۶ تن و بخش خصوصی به میزان ۹۷ هزار و ۱۰۰ تن خریداری و طی معاملات پرورش دهندگان دام و طیور در سامانه بازارگاه توزیع شده است.

حنفی یادآور شد: ۳۰ هزار و ۴۲۵ تن سبوس مورد نیاز دام نیز توسط تشکل‌ها و واحدهای صنفی خوراک دام و طیور توزیع شده است.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هم اکنون نیز ۲ هزار و ۵۳۰ تن ذرت، ۳ هزار و ۹۹۵ تن کنجاله سویا و ۱۳ هزار و ۴۹ تن جو در انبارهای شرکت پشتیبانی موجود و آماده توزیع است.

وی افزود: در این مدت ۷۴ هزار و ۳۸۰ تن کود شیمایی ازته، فسفاته و پتاسه در بین کشاورزان توزیع شده که شرکت خدمات حمایتی ۷۰ هزار و ۶۰۵ تن و تعاون روستایی نیز سه هزار و ۷۷۵ تن سهم دارد.

حنیفی تاکید کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ مورد بازدید در خصوص توزیع نهاده‌های دامی و ۴۷۵ بار بازدید در حوزه توزیع کود و سموم شیمیایی و ۹۰ بار بازدید در حوزه عرضه دارو و واکسن‌های دامی انجام شده است.

استان کردستان دارای ۲۸۲ هزار هکتار با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان های موفق در حوزه کشاورزی باشد.

هم اکنون این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

کردستان دارای سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل است.

جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...