مبارزه با آفت غلات در منطقه سیستان از ۶ هزار هکتار گذشت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مبارزه با آفت غلات در منطقه سیستان از ۶ هزار هکتار گذشت

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با بیماری قارچی زنگ زرد غلات از ۱۲ اسفند سال گذشته تاکنون در سطح ۶هزار و۵۱۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت سیستان انجام شده است.

به گزارش اکودام، غلام‌حیدر زورقی روز دوشنبه اظهار داشت: آفت زنگ زرد از جمله بیماری‌های محصولات غله است که در مواقعی که مزرعه دارای رطوبت بالا باشد، شرایط برای شیوع آن مساعد می‌شود و در روزهایی که بارش‌ها در منطقه روند افزایشی داشته احتمال شیوع آن نیز قوت گرفته است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های زهک با هزار و ۸۰۰ هکتار، هیرمند با هزار و ۳۸۰ هکتار، هامون با هزار و ۳۰۰ هکتار، زابل با هزار و ۱۶۶ هکتار و نیمروز ۸۷۰ هکتار به ترتیب بیشترین سطح مبارزه با بیماری زنگ زد غلات سیستان را تشکیل می‌دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان افزود: تاکنون افزون‌بر ۶۰۰ لیتر سم با هزینه کرد اعتبار بیش‌از یک میلیارد ریال صرف مبارزه به این آفت در سیستان شده و این روند همچنان تداوم دارد.

وی گفت: با وجودی که توسعه، ترویج و بهره‌گیری از ارقام اصلاح شده که مقاومت بیشتری در مقابل این بیماری دارند کشاورزان نسبت به کشت ارقام محلی اقدام کرده‌اند و همین مساله باعث گسترش این بیماری در منطقه شده است.

زورقی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به آورد رودخانه هیرمند بیش‌از ۵۰ هزار هکتار از اراضی سیستان زیر کشت غلات رفته است.

وی از کشاورزان شمال سیستان و بلوچستان خواست که برای استفاده از نظرات کارشناسان به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های پنجگانه سیستان مراجعه کنند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...