تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار سفر دولت برای آبیاری نوین خراسان شمالی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار سفر دولت برای آبیاری نوین خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ درصد اعتبار مصوب سفر هیات دولت به این استان برای توسعه سامانه‌های آبیاری نوین کشاورزی، تخصیص یافته است.

به گزارش اکودام، عبدالله یوسفی روز دوشنبه اظهار داشت: در سفر رییس جمهوری به استان، تیرماه پارسال صورت گرفت، برای توسعه سامانه های آبیاری نوین ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار در ۲ سال ۹۸ و ۹۹ مصوب شد که اعتبار سال گذشته به مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال به صورت کامل تخصیص یافت و هزینه شد.
وی افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته با هزینه‌کرد اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریالی، سه هزار هکتار از کشتزارهای استان زیر پوشش سامانه های نوین آبیاری قرار می گیرد و حدود ۶۰۰ خانوار از مزایای این طرح ها بهره مند شده و عملکرد آبیاری تا ۷۵ درصد افزایش می یابد.
وی کل سطح اراضی اولیه و مستعد کشاورزی برای اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در استان را معادل ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: با لحاظ اجرای طرح های کم فشار، سطح قابل اجرای طرحهای آبیاری نوین شامل تحت فشار و کم فشار،  حدود ۹۵ هزار هکتار است.
وی خاطرنشان کرد: با احتساب سه هزار هکتار سطحی که باید تا پایان سال ۹۹ اجرا شود، میزان طرح های اجرا شده آبیاری نوین در کشتزارهای خراسان شمالی به ۳۶ هزار هکتار خواهد رسید.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از کل سطح اجرا شده، ۱۹ هزار و ۱۴۲ هکتار در سال های ۹۲ تا ۹۸ اجرا شده است که در این سال ها، سطح اجرا بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
یوسفی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ برای اجرای طرح های آبیاری نوین به صورت ۸۵ درصد کمک بلاعوض دولت، حداکثر برای آبیاری قطره ای ۱۷۵ میلیون ریال و بارانی ۱۰۵ میلیون ریال پرداخت می شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...