۹۲۰۰ هکتار عرصه‌های استان بوشهر علیه ملخ سم‌پاشی شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۹۲۰۰ هکتار عرصه‌های استان بوشهر علیه ملخ سم‌پاشی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا با همت مردم و تلاش جهادگران تاکنون ۹هزار و ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های مختلف این استان علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شده‌است.

محمد تقی منوچهری روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: عملیات سم‌پاشی علیه ملخ صحرایی سال گذشته ۹۷- ۹۸ در سطح ۱۰۴هزار هکتار از عرصه‌های استان بوشر انجام شد و با توجه به وجود ۳۰ کانون آلوده سال گذشته و اضافه شدن ۲۵ کانون آلوده سال جاری انتظار می‌رود سطح مبارزه امسال سه برابر سال گذشته باشد.

وی با بیان اینکه جهادگران، جهاد کشاورزی در حالی که با کرونا مبارزه می‌کنند با آفت‌های کشاورزی هم در ستیز هستند اضافه کرد: در زمان حاضر ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در قالب ۵۵ اکیپ ردیاب و  ۲۰ تیم با ۱۰۰ دستگاه سمپاش پشت تراکتوری، فرغونی، یو ال وی، اتومایزر، میکرونر و دیگر سمپاش‌ها در مبارزه با ملخ‌ها فعال هستند.

منوچهری گفت: اکنون ریزش ملخ‌ها در پنج کانون دشت پلنگ و پشت تنگ دشتی، درگو کاکی، درنگ دشتستان و خاییز تنگستان است که عملیات مبارزه با تلاش جهادگران، جهاد کشاورزی  در این کانون‌ها ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: باهمت همه جهادگران این استان تاکنون خسارتی به زمین‌های کشاورزی استان بوشهر وارد نشده‌است.

منوچهری ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۳  تن سم برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر مصرف شده‌است این در حالی است که ۲۰ تن سم نیز در انبار برای مبارزه با ملخ ذخیره شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی به افزون بر ۳۳۰ هزار هکتار افزایش یاید.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...