۶۵۰ کیلوگرم فرآورده گوشتی فاسد در تکاب کشف شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۶۵۰ کیلوگرم فرآورده گوشتی فاسد در تکاب کشف شد

رییس شبکه دامپزشکی تکاب گفت: ۶۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید و انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیربهداشتی از قصابی‌ها و فروشگاه‌های این شهرستان کشف و ضبط شد.

احمد بهرامی روز شنبه افزود: این میزان گوشت و فرآورده خام دامی در ۲۳۵ نوبت بازرسی از ابتدای امسال تاکنون از قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی کشف و از عرضه و فروش آنها جلوگیری شد.

وی بیان کرد: این میزان گوشت و فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیربهداشتی پس از جمع‌آوری از سطح بازار تکاب از چرخه فروش خارج شده و به‌صورت بهداشتی امحا و معدوم شد.

وی با بیان اینکه متخلفان و عرضه‌کنندگان فرآورده‌های گوشتی فاسد به مراجع قضایی معرفی شدند، اظهار داشت: همچنین در راستای مقابله با بیماری کرونا یک سالن کشتار غیرمجاز مرغ زنده در این شهرستان شناسایی و پلمب شد.

رییس شبکه دامپزشکی تکاب ادامه داد:  هرگونه کشتار مرغ زنده و قطعه‌بندی و خُرد کردن مرغ در مراکز عرضه و فروش، ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

«بهرامی» با بیان اینکه بازرسی‌های مستمر با همکاری شبکه دامپزشکی، دادگستری، اداره اماکن، شهرداری، شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت، معدن و تجارت از مراکز عرضه فرآورده‌های گوشتی انجام می‌شود، اضافه کرد: شهروندان فرآورده‌های گوشتی و مواد پروتئینی مورد نیاز خود را به صورت بسته‌بندی های دارای تاریخ مصرف از مراکز مجاز تحت نظارت شبکه دامپزشکی خریداری و از خرید و مصرف هرگونه گوشت و مرغ فله‌ای و بدون بسته بندی خودداری کنند.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع‌ شده و بیش از چهار هزار واحد صنفی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

از آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور اکیپ‌ها و گروه‌های مختلف سالم سازی محیطی در جهت ارتقا بهداشتی و پیشگیری از این بیماری  به طور مستمر و روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی در تکاب بازرسی و بر نحوه فعالیت آنها نظارت می‌کنند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...