تعیین کشیک برای کشتار دام در چهارمحال و بختیاری - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
در ایام نوروز صورت می‌گیرد؛

تعیین کشیک برای کشتار دام در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از مشخص شدن کشیک برای کشتار دام در چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز خبر داد و گفت: تدابیر لازم برای ذخیره مرغ مازاد تولیدی در استان باید اندیشیده شود.

ذبیح‌الله غریب ۲۴ اسفندماه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری در خصوص نحوه توزیع میوه شب عید در استان، اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد میوه باید تا قبل از پایان سال‌جاری در مراکز عرضه توزیع شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه مرغ در مرغداری‌های استان موجود است، عنوان کرد: میزان جوجه‌ریزی نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۱ درصد افزایش داشته است.

کاهش حدود ۴۰ درصدی خرید شیر در چهارمحال و بختیاری

وی با تأکید بر اینکه نیازهای ضروری مردم باید تأمین شود، یادآور شد: باتوجه به مسائل به وجود آمده خرید شیر از دامداری‌ها حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد در چهارمحال و بختیاری کاهش پیدا کرده است.

غریب ادامه داد: باتوجه به کاهش قیمت خرید شیر از ۲ هزار و ۴۴۰ تومان به قیمت ۱۷۰۰ تومان توسط کارخانجات، هیچ‌گونه کاهش قیمتی در محصولات توسط کارخانجات محصولات لبنی در یکماه اخیر را شاهد نبویم، بنابراین باید نظارت‌ها در این خصوص افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه با بیان اینکه از ابتدای سال حدود ۱۰۴ هزار  تُن نهاده دامی وارد استان شده است، یادآور شد: نهاده مورد نیاز مرغداری‌های استان تأمین می‌شود، واحدهای تولیدی که نهاده‌های تولیدی را با قیمت دولتی دریافت می‌کنند باید محصول را با قیمت مصوب تولیدی در بازار عرضه کنند.

وی از مشخص شدن کشیک برای کشتار دام در چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز خبر داد و گفت: تدابیر لازم برای ذخیره مرغ مازاد تولیدی در  استان باید اندیشیده شود.

غریب با بیان اینکه کمبود نهاده‌های دامی در چند روز آینده با واردات از بنادر  تا حدودی جبران می‌شود، توضیح داد: ذرت و جو تولیدی در استان با قیمت یک‌هزار و ۶۰۰ تومان و سویا با قیمت ۲ هزار و ۴۵۰ تومان به واحدهای تولیدی تحویل می‌شود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...