افزایش نظارت بر واحدهای تولید خام دامی در یزد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افزایش نظارت بر واحدهای تولید خام دامی در یزد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: با توجه به افزایش فعالیت واحدهای تولیدی، توزیعی و عرضه فراورده های خام دامی در آخرین ماه هر سال ، کنترل و نظارت بهداشتی بر این واحدها افزایش یافت .

دکتر علی اکبر حدادزاده با بیان اینکه خریدهای مردم در آستانه عید نوروز رو به افزایش است، افزود: با هدف اطمینان از رعایت اصول بهداشتی در امر تولید و عرضه فراورده‌ها، گروه های ثابت و سیار نظارتی وظایف خود ر انجام می دهند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دامپزشکی یزد، وی گفت: همچنین گشت‌های مشترکی با همکاری دیگر نهادها از جمله اداره کل تعزیرات حکومتی و  مرکز بهداشت و درمان و همراهی مردم کار  بازرسی را انجام می دهند.

این مسوول بیان کرد: کشتارگاه‌ها، محل های عرضه مرغ و ماهی فروشی‌، قصابی‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها، ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر، سردخانه‌ها، مراکز بسته بندی و خودروهای حمل فراورده‌های خام دامی به طور مستمر نظارت می شود.

۲ هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی در استان فعال است.

مدیرکل دامیزشکی یزد،دیروز گفته بود: هرگونه عرضه و فروش مرغ خرد (قطعه) شده در تمامی مراکز پروتئنی استان ممنوع است و با توجه به شیوع بیماری کرونا و سرعت انتشار آن ، عرضه کنندگان فرآورده‌های خام دامی باید از این کار جدا پرهیز کنند.

حدادزاده با اشاره به مشترک نبودن این بیماری با طیور و سایر دام‌های اهلی افزود: هرگونه دستکاری فرآورده‌های خام دامی در حین تولید و عرضه می‌تواند باعث افزایش بار میکروبی گوشت از جمله آلوده شدن آن به ویروس کرونا شود.

وی اظهار کرد: از مردم استان انتظار داریم برای حفظ سلامتی خود و خانواده ها و همچنین جلوگیری از انتشار این ویروس در جامعه قطعه کردن مرغ را به فروشنده سفارش ندهند و بهترین راه خرید مرغ, تهیه بسته بندی شده آن با تاریخ معتبر به صورت کامل  است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...