نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در ابهر تشدید شده است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در ابهر تشدید شده است

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: نظارت بر فرآورده‌های دامی در این شهرستان تشدید شده و با این اقدام امسال مشکل بهداشتی در این حوزه وجود نداشته است.

به گزارش اکودام مجید یارقلی روز شنبه افزود: با توجه به تصمیم گیری ستاد استانی مقابله با کرونا محدودیت حمل و نقل فراورده‌های خام دامی از استان‌هایی که از نظر کرونا وضعیت قرمزی دارند اعمال شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر فرآورده های دامی مورد نیاز مردم در خود شهرستان تامین می‌شود، تصریح کرد: ورود گوشت و فرآورده های دامی از استان هایی مانند قم، گیلان، مازندران و گلستان تاکنون ممنون بوده است و احتمال افزایش این محدودیت برای سایر استان ها نیز وجود دارد.
یارقلی تاکید کرد: با شروع بیماری کرونا اداره دامپزشکی شهرستان نظارت های بهداشتی در سطح کشتارگاه ها و مراکز عرضه مانند مرغ فروشی ها و قصابی ها را تشدید کرده  است.
وی خاطر نشان کرد: خودروهای حمل گوشت که در سطح شهرستان اقدام به توزیع گوشت قرمز می‌کنند همگی دارای شرایط استاندارد و مجوز بهداشتی از دامپزشکی هستند.
این مسؤول ادامه داد: خودروهای حامل گوشت قبل از توزیع گوشت در قصابی ها به اداره دامپزشکی مراجعه کرده و مجوز حمل خود را تایید تخلیه میزنند و کوچکترین مشکل بهداشتی در این خودروها و محموله های آنها زیر ذره بین کارشناسان این اداره است.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر اظهار داشت: شهروندان می توانند با خیال آسوده و با رعایت توصیه های دامپزشکی و شبکه بهداشت از گوشت های دارای نشان و مهر دامپزشکی در قصابی های مجاز استفاده کنند.
وی یادآور شد: توصیه می شود شهروندان به هیچ‌وجه گوشت چرخ کرده از پیش آماده شده از قصابی ها تهیه نکنند و نیز خرد کردن گوشت مرغ در مراکز توزیع تا اطلاع بعدی ممنوع است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...