رشد ۱۵۷ درصدی تعداد شرکت های مشارکت کننده در نمایشگاه های خارج از کشور - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی مطرح کرد:

رشد ۱۵۷ درصدی تعداد شرکت های مشارکت کننده در نمایشگاه های خارج از کشور

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به اجرای قانون اساسنامه شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی مبنی بر برگزاری نمایشگاه ها در داخل و خارج از کشور گفت: برگزاری نمایشگاه در خارج و داخل کشور از مهم ترین وظایف شرکت سهامی محسوب می شود؛ از این رو در سال جاری میانگین متراژ اختصاص یافته به فضاهای نمایشگاهی در مقایسه با سال ۹۷، در حدود ۱۶ درصد افزایش یافت.

به نقل از وزارت صمت، بهمن حسین زاده افزود: علاوه بر این در مقایسه با سال گذشته به لحاظ تعداد شرکت های مشارکت کننده در نمایشگاه های خارج از کشور، رشد ۱۵۷ درصدی داشته ایم که این رقم حاکی از دستاورد و عملکرد مثبت شرکت نمایشگاه ها است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به شعار سال ۹۸ با عنوان “سال رونق تولید ” از سوی مقام معظم رهبری و همچنین تدوین و ابلاغ راهبردهای و برنامه های وزارت صمت خاطرنشان کرد: توسعه صادرات، توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل (نهضت ساخت داخل)، توسعه فناوری و شرکت های دانش بنیان و بهبود فضای کسب و کار نیز سه محور اصلی وزارت صمت است که شرکت نمایشگاه های بین المللی تمام تلاش خود را برای رسیدن به این اهداف انجام می دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی نیز برنامه های خود را بر اساس محورهای فوق و تکالیف اساسنامه متمرکز کرده است، گفت: برخی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته عبارتند از افزایش سبد نمایشگاه های دانش بنیان (از جمله اینوتکس– لیزر ) و شکل دهی غرفه استارت آپ ها در اکثر نمایشگاه‌های داخلی .

وی افزود: علاوه بر موارد فوق با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توافقنامه ای منعقد شد تا برای نخستین بار برای حمایت از این شرکت های دانش بنیان، با هدف دستیابی به اقتصاد دانش بنیان و رسوخ علم و فناوری در صنایع تولیدی داخلی؛ این شرکت ها در برگزاری نمایشگاه ها مشمول تخفیف هزینه مشارکت در نمایشگاه شوند.

وی در ادامه گفت : علاوه بر این برگزاری نمایشگاه هایی با رویکرد تقاضا محور به منظور رونق تولید داخل و تامین نیازمندی های مورد نیاز واحدهای تولیدی صنعتی از ظرفیت های تولیدی داخل کشور از جمله این برنامه ها بوده است.

حسین زاده گفت: برگزاری نمایشگاه “فرصت های ساخت داخل و رونق تولید ” نیز برای نخستین بار در راستای تحقق برنامه نهضت ساخت داخل برگزار شد که ضمن برگزاری این نمایشگاه قراردادهای خوبی میان شرکت های داخلی جهت تامین نیازمندی هایشان منعقد شد که همین امر باعث استفاده از ظرفیت های داخلی و ممانعت از خروج ارز شد.

وی در ادامه یادآور شد: بازبینی قوانین و مقررات برگزاری نمایشگاه ها با هدف تسهیل و بهبود در فضای کسب و کار مانند بازگشایی دفتر گمرک نمایشگاه، ها و اخذ مصوبه هیات دولت جهت ترخیص کالاهای نمایشگاهی بدون ثبت سفارش از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی است.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه های خارج از کشور افزود : تعداد عناوین نمایشگاهی که در خارج از کشور برگزار کرده ایم در مقایسه با سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته ایم و رویکرد این نمایشگاه ها نیز با هدف توسعه حضور در کشورهای همسایه؛ اختصاص ۵۰ درصد از سهم نمایشگاه های خارجی به کشورهای همسایه بوده است‌.

وی در ادامه اضافه کرد: در نمایشگاه مواد غذایی آلمان، نمایشگاه فرش چین، نمایشگاه ساختمان اربیل عراق، چرم روسیه، سنگ ورونا، ساختمان باکو، گل و گیاه هلند، پزشکی دوسلدورف، پلاستیک استانبول، قطعات خودرو استانبول و ساختمان پاکستان میزان مشارکت شرکت های داخلی نسبت به سال گذشته ۱۵۷ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول در پایان گفت: ارائه تسهیلات و تخصیص یارانه به ۱۵۷ شرکت ایرانی جهت حضور در نمایشگاه های خارج از کشور در جهت حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

سرخط اخبار نمایشگاه ها و همایش ها

نمایشگاه ها و همایش هادرخشش شرکت‌های دانش بنیان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابست...

این نمایشگاه بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در حوزه چاپ و بسته بندی است که شرکت‌هایی از  چین، ایتالیا و آلمان نیز ...

نمایشگاه EuroTier

نمایشگاه ها و همایش هابرگزاری نمایشگاه EuroTier آلمان به تعویق افتاد

به گزارش اکودام، شرکت DLG در اطلاعیه ای ضمن اعلام تعویق زمان برگزاری دو نمایشگاه خود زمان برگزاری جدید این نمایشگاه را ا...

بهداشت و سلامتنخستین نمایشگاه سال ۹۹ در حوزه جهش تولید برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، «بهمن حسین زاده»، مدیرعامل...

نمایشگاه

نمایشگاه ها و همایش هازمان برگزاری نمایشگاه ایران آگروفود ۲۰۲۰ تغییر کرد

شرکت پالار سامانه مجری نمایشگاه بین الملی ایران اگروفود در اطلاعیه شماره 4 اعلام کرد: قابل توجه کلیه متقاضیان مشا...