۲ حکم جایگزین برای متخلفان دامپزشکی در کردستان صادر شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

۲ حکم جایگزین برای متخلفان دامپزشکی در کردستان صادر شد

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۰ پرونده تخلف در این استان در بخش دام و طیور تشکیل شده که دستگاه‌ قضایی از بین این تعداد پرونده برای چهار پرونده حکم جایگزین صادر کرده است.

به گزارش اکودام مجتبی ورمقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احکام این پرونده‌ها در قالب کمک‌های عام‌المنفعه بود که نخستین آن توسط قاضی کامیاران و باقی نیز توسط قاضی در شهرستان سقز برای متخلفان عرصه دام و طیور صادر و اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: در پی شکایت این اداره کل از تعدادی از عرضه کنندگان مرغ زنده در سقز، قاضی دادگاه این شهرستان برای سه نفر از این افراد به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه حکم جایگزین صادر کرد که در جای خود جالب توجه است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: طبق احکام صادره این قاضی خوش فکر هر کدام از این افراد به تهیه و خرید جداگانه ۱۵۰ عدد ماسک فیلتردار، ۱۰۰ عدد محلول ضدعفونی، ۱۵۰ جفت دستکش و نصب پنج عدد بنز در اماکن عمومی به منظور پیشگیری از بیماری کرونا محکوم کرده است.

ورمقانی یادآور شد: در آذر امسال نیز دستگاه قضایی کردستان به منظور تنبیه مرغدار متخلف در کامیاران، وی را به پرداخت جزای نقدی ۵۰ میلیون ریالی به نفع زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی (شهرستان میانه) محکوم کرده بود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک در خصوص فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی کردستان اطلاع‌رسانی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان به موضوع و تخلف احتمالی رسیدگی شود.

جمعیت دامی استان کردستان حدود دومیلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...