گوشت و فرآورده‌های دامی اردبیل عاری از ویروس کرونا هستند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

گوشت و فرآورده‌های دامی اردبیل عاری از ویروس کرونا هستند

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های خام دامی که تحت نـظارت بهداشتی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تولید و در چرخه مـصرف وارد می‌شوند کاملاً سالم و بهداشتی بوده و آلوده به ویروس کرونا نیستند.

دکتر صادق صالحی روز سه شنبه افزود: این فرآوردهها در عین حال می‌توانند مانند سایر مواد غذایی به عنوان نـاقـل فیزیکی و مکانیکی در چرخه تولید از مبدأ تا مراکز عرضـه و مصرف دچـــار آلودگی ثانویه شوند بنـابـرایـن بــه طـــور جد پیگیر پروسه بهداشتی و ضد عفـونی و گندزدایی مرتب کلیه کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، کـارگاه‌های بسته‌بندی و مراکز تولید توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی هستیم.

وی بیان کرد: تمامی کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی ، کارگاه‌های بسته‌بندی و مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی به طور مرتب ضد عفونی و گندزدایی می‌شوند.

مـدیرکل دامپزشکی اردبیل بیان کرد: بـه شهروندان اطمینان کامل می‌دهیم گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های خام دامی که ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی اسـت و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تولید و در چرخه مصرف وارد می‌شوند کاملاً سالم و بهداشتی بوده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

دکتر صالحی تاکید کرد: شهروندان از خرید گوشت و آلایش خوراکی خارج از کشتارگاه‌ها و عموما از قصابی‌های کنار جاده‌ای و حاشیه روستاها اکیدا خودداری کنند زیرا این گوشت ها بدون نظارت دامپزشکی بوده و احتمال هرگونه آلودگی انگلی و میکروبی در آنها وجود داشته و سلامت آن به هیچ عنوان مورد تایید و تضمین دامپزشکی نیست.

به گفته وی ، در شـرایـــط  حساس فعلی لازم است شهروندان به عنوان ناظران بهداشتی همیار دامپزشکی باشند و مراقبتها را حتماً جدی بگییرند و همراهی بیشتری با حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه داشت باشند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نکات در پیشگیری از ابتلاء به کرونا کاهش ترددهای غیر ضروری و رعـایـت بهـداشت فردی است، گفت: در این راستا با تشدید نظارتها سلامت کارکنان کشتارگاهها و کارگاههای بسته بندی و کــارشنــاسان و ناظرین بهداشتی دامپزشکی را با جدیت تمام رصد می‌کنیم.

دکـتر صـالحی گفت: با توجه به اینکه ویروس به دمای بالا حساس بوده و در دمای پخـت غیر فعال شده و از بین می‌رود مشکلی از این بابت نـبوده و شهروندان از مصرف گـوشــت و آلایش خوراکی و شیر به صورت خام و نیمپز خودداری کنند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...