مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو استان کرمانشاه - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو استان کرمانشاه

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو استان به حدود ۵۰۰ هزار هکتار برسد.

فرهاد شریفی مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز مبارزه با علف‌های هرز در مزارع مناطق گرمسیری استان، گفت : مبارزه با علف‌های هرز در دو سه روز اخیر به دلیل کاهش شدید دمای هوا متوقف شده است.

او گفت : در صورت وقوع بارندگی‌ها و در شرایطی که دمای هوا به زیر پنج درجه سانتی‌گراد برود، امکان مبارزه با علف‌های هرز مزارع وجود ندارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون مبارزه با علف‌های هرز در مجموع در سطح هشت هزار هکتار از مزارع مناطق گرمسیری استان در شهرستان‌های سرپلذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و قسمت‌هایی از ثلاث باباجانی انجام شده، گفت: امسال مبارزه با علف‌های هرز در سطح مزارع استان به حدود ۵۰۰ هزار هکتار برسد.

شریفی سپس با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز در سطح همه مزارع گندم استان انجام می‌شود، افزود: از نظر مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم جزو استان‌های پیشرو هستیم، اما در زمینه مبارزه با علف‌های هرز مزارع جو عقب هستیم و تنها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مزارع سمپاشی می‌شود.

شریفی افزود: سال گذشته مبارزه با علف‌های هرز در سطح حدود ۴۶۹ هزار هکتار از اراضی زراعی گندم و جواستان کرمانشاه انجام شد.

او با بیان اینکه اگر با علف‌های هرز مزارع مبارزه نشود کیفیت و کمیت محصول به میزان چشمگیری تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، افزود: مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو که جزو محصولات استراتژیک است، اهمیت زیادی دارد و بی توجهی به آن باعث کاهش عملکرد مزارع به میزان حداقل ۳۰ درصد خواهد شد.

شریفی با اشاره به تدارک سم به اندازه کافی برای مبارزه با علف‌های هرز در سطح مزارع استان، افزود: هیچ مشکلی برای تامین سم مورد نیاز کشاورزان نداریم.

این مسئول گفت: مبارزه با علف‌های هرز از هفته گذشته در منطقه گرمسیری آغاز شده و تا اواخر فروردین ماه در مناطق سرد استان ادامه خواهد داشت .

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...