مبارزه با علف‌های هرز در ۳۰ هزار هکتار از مزارع مناطق گرمسیری کرمانشاه انجام شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مبارزه با علف‌های هرز در ۳۰ هزار هکتار از مزارع مناطق گرمسیری کرمانشاه انجام شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: تاکنون در سطح ۳۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو مناطق گرمسیری استان مبارزه شیمیایی علیه علف‌های هرز انجام شده است.

فرهاد شریفی روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: با توجه به اهمیت مبارزه با عوامل خسارت‌زای محصولات زراعی در سومین جلسه ستاد گیاهپزشکی استان آخرین توصیه ها و اقدامات ارایه و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

او به برنامه بازدید و پایش مزارع در خصوص زنگ زرد توسط کارشناسان حفظ نباتات استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون بیماری زنگ زرد در مزارع گندم شهرستانهای گرمسیری استان مشاهده نشده است.

او تاکید کرد؛ ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های گرمسیری شبکه های مراقبت را فعال کنند و  روند مبارزه با علف های هرز را افزایش و سموم مورد نیاز را تدارک ببینند.

فعال شدن شبکه پیش آگاهی کنترل آفت سنک کلزا در استان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: اولین استانی هستیم که مزارع کلزا را زیرپوشش سیستم پیش آگاهی کنترل آفت سنک کلزا قرار داده ایم و از طریق این سیستم حشرات کامل این آفت را در مناطق شهرستان قصرشیرین ردیابی کردیم.

شریفی افزود: در سال زراعی جاری با توجه به خسارت سال گذشته سنک کلزا، برای مدیریت بهتر آفت سنک کلزا سیستم پیش آگاهی این آفت در سطح استان فعال شده است.

وی اظهار داشت: از طریق کارشناسان حفظ نباتات مدیریت و شهرستان‌ها تمام مزارع کلزای استان زیرپوشش شبکه پیش آگاهی آفت مذکور قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون در مزارع کلزای مناطق گرمسیری به خصوص شهرستان قصرشیرین با نصب کارت زرد و تور زنی توسط همکاران از هفته گذشته عملیات ردیابی آفت سنک کلزا آغاز شده است تصریح کرد: در ۲۷بهمن ماه ۹۸ موفق شدیم توسط تله های بکار رفته در مزارع کلزای این شهرستان اولین حشرات کامل زمستان گذران آفت را شناسایی کنیم و اقدامات لازم جهت کنترل آفت به کشاورزان توصیه نمائیم .

شریفی اضافه کرد: در سایر شهرستانها عملیات پایش سیستم پیش آگاهی توسط کارشناسان و شبکه های مراقبت به صورت مستمر انجام می گیرد و در صورت ظهور آفت مذکور برابر دستورالعمل ابلاغی با این آفت مبارزه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری سازمان حفظ نباتات با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد و تجهیز شبکه های مراقبت در تلاش است آفت مذکور را همانند آفت سن گندم مدیریت نماید و استان کرمانشاه اولین استان است که از طریق سیستم پیش آگاهی ظهور حشرات کامل آفت سنک را گزارش نمود.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...