لبنیات خام نخورید تا بروسلوز نگیرید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

لبنیات خام نخورید تا بروسلوز نگیرید

رئیس دامپزشکی قاینات گفت: در پیشگیری از بیماری بروسلوز یا همان تب مالت، عدم مصرف لبنیات خام و مراقبت در تماس با دام و ترشحات آن بسیار حائز اهمیت است.

رضا محمودی زاوه گفت: در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دامی ومشترک بین انسان و دام از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد بیش از ۲۸۷ هزار راس دام سنگین و سبک واکسینه شدند.

وی افزود: این تعداد واکسینیاسیون توسط اکیپ‌های بخش دولتی علیه بیماری‌های مشترک همچون شاربن، بروسلوز و هاری انجام شده است که خوشبختانه در سال‌های اخیر موردی از بیماری شاربن و هاری مشاهده نشده است.

رئیس دامپزشکی قاینات گفت: در خصوص بیماری بروسلوز یا همان تب مالت نیز با همکاری شبکه بهداشت مناطق خطر در دستور کار دامپزشکی است که امید است این روند کاهشی ادامه داشته باشد و همراهی و همکاری مردم در کنترل این بیماری نقش بسزایی دارد.

محمودی زاوه تصریح کرد: این بیماری‌ها به شدت خطرناک بوده و عامل این بیماری‌ها می‌توانند از طریق تماس با دام آلوده و یا مصرف محصولات آن‌ها به انسان منتقل شود که در همین خصوص دام‌های شهرستان علیه این بیماری‌ها واکسینه شدند تا دام‌ها ایمن شده و در صورت مصرف،  فرآورده‌های خام دامی سالم به دست مردم برسد.

وی در خصوص سایر اقدامات دامپزشکی در مبارزه با این بیماری‌ها، یادآور شد: دامپزشکی با خونگیری و آزمایش دام‌ها، ضمن تامین سلامت دام‌ها، سلامت فرآورده‌های خام دامی خوراکی و ‌غیرخوراکی را تامین کرده است.

رئیس دامپزشکی قاینات خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و بالا بردن دانش بهداشت عمومی بهره‌برداران در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مسری به طور مستقیم نقش دارد.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...