اتاق پیش‌سرد کشتارگاه سمیرم راه اندازی شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳

اتاق پیش‌سرد کشتارگاه سمیرم راه اندازی شد

اتاق و سالن پیش‌سرد کشتارگاه شهر سمیرم با اعتباری معادل پنج هزار میلیون ریال به مناسبت دهه فجر روز شنبه راه اندازی شد.

شهردار سمیرم روز شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های دهه فجر این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: اتاق پیش سرد چند ماه قبل خریداری شده و پیمانکار مربوطه آن را نصب کرده است.

کوروش صابری افزود: این سازه سیار است و هر زمان کشتارگاه از این محل جابجا شود این اتاق نیز به محل جدید منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه محل فعلی کشتارگاه مناسب نیست، ادامه داد: یک قطعه زمین برای احداث کشتارگاه نیمه صنعتی در جنوب شهر سمیرم و جاده حنا دیده شده اما اعتبار برای ساخت و ساز نداریم.

به گفته شهردار سمیرم، اگر اعتبار کافی برای ساخت و ساز کشتارگاه جدید تامین شود اتاق پیش‌سرد را نیز به مکان جدید کشتارگاه انتقال خواهیم داد و مدیریت آن را نیز به بخش خصوصی خواهیم سپرد.

صابری خاطر نشان کرد: روزانه به طور متوسطه ۲۵ تا ۳۰ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه این شهر تحت نظارت بازرس فنی دامپزشکی ذبح و روانه بازار می شود.

شهردار سمیرم ابراز امیدواری کرد که جابجایی کشتارگاه سمیرم که در نزدیکی محل سکونت خانوارها و جایگاه سی ان جی واقع شده با کمک مسوولان استانی و شهرستانی در اختصاص اعتبار به این بخش انجام شود.

همچنین آیین تجلیل مرحوم استاد حسن طغرایی که پیمانکار احداث ۱۴ مدرسه و مرکز فرهنگی سمیرم را عهده دار بوده است نیز با حضور مسوولان و فرهنگیان در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم در این آیین، تصریح کرد: علاوه بر مدرسه، ساخت نمازخانه و خانه معلم نیز با همت این فرد پرتلاش و خستگی ناپذیر انجام گرفت.

محمد نادری سمیرمی افزود: مدرسه امام خمینی(ره) به همت استاد حسن طغرایی ساخته شد.

برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع انتخابات و انقلاب اسلامی در دانشگاه پیام نور، افتتاح سامانه پایش تصویری شهر سمیرم و گردهمایی تجلیل از زنان قهرمان ورزشکار سمیرمی در سال ۹۸ از دیگر برنامه‌های هفتمین روز ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان بود.

شهرستان سمیرم با  بیش از ۱۰۰هزار جمعیت نفر جمعیت  در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...