۸۰ طرح کشاورزی و آبخیزداری در سروآباد افتتاح شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳

۸۰ طرح کشاورزی و آبخیزداری در سروآباد افتتاح شد

همزمان با نهمین روز از دهه فجر ۸۰ طرح کشاورزی و آبخیزداری که با صرف ۱۳۰ میلیارد ریال احداث شده به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها با بیان اینکه در دهه فجر امسال  ۷۸ طرح بخش کشاورزی  ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده افتتاح شد اظهار داشت: این طرح‌ها در بخش‌های دام، زراعت، باغبانی، اشتغال روستایی، زنبور عسل و آب و خاک ( احداث استخر) احداث شده است.

محمد رحیمی افزود: گاوداری با ظرفیت ۲۰ راس گاو شیرده و گوشتی در روستای قلعه جی و پرورش گوسفند داشتی با ظرفیت ۵۰ راس در روستای قلعه گاه به نمادین از سایر طرح های بخش کشاورزی امروز افتتاح شد و بقیه طرح های نیز به صورت همزمان امروز در نهمین روز از دهه مبارک فجر در سطح شهر و روستاهای تابعه به بهره‌برداری رسید.

همزمان با بهره برداری از این طرح‌ها کلنگ احداث اولین سردخانه نیز در شهرک صنعتی سروآباد با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال مهمترین طرحی بود که امروز در سروآباد به زمین زده شد.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد اضافه کرد: این سردخانه باظرفیت ۲ هزار تن در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع توسط سرمایه گذار بخش خصوصی احداث می‌شود که ۲۰ میلیارد ریال آن به صورت تسهیلات و  پنج میلیارد ریال نیز آورده شخصی است.

وی با بیان اینکه ۱۲ درصد از تولید محصولات باغی و زراعی استان کردستان در سروآباد تولید می شود، گفت: احداث سردخانه در این شهرستان از ضروریات و مطالبات باغداران و کشاورزان این شهرستان است.

رحیمی اضافه کرد: به دلیل نبود صنایع تبدیلی در سروآباد باغداران این شهرستان محصولات خود را به صورت خام فروشی در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسانند و سود کمی عاید آنها می شود اما با احداث سردخانه می توان ارزش افزوده بخشی از این محصولات را به تولیدکنندگان محصولات برگرداند.

افتتاحیه طرح آغاز واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی در روستای قلعه جی توسط شبکه دامپزشکی و افتتاح ۶ سد رسوبی، سنگی و ملاتی در حوزه آبخیز آلمانه از دیگر طرح های افتتاح شده نهمین روز از دهه فجر در شهرستان سروآباد بود.

به گفته مرادی سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد برای احداث این ۶ سد رسوبی، سنگی و ملاتی در مجموع هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

دهه فجر امسال بیش از ۲۳۳ پروژه در قالب ۷۰ با اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال در سروآباد کلنگ زنی یا افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

از ۱۲ بهمن همزمان با ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...