۲ طرح دامپروری در گیلانغرب به بهره‌برداری رسید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳

۲ طرح دامپروری در گیلانغرب به بهره‌برداری رسید

۲ طرح دامپروری باحضور علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان عصر سه شنبه به مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستان گیلانغرب به بهره‌برداری رسید.

فرماندار گیلانغرب در آیین افتتاح این طرح ها گفت: این ۲ طرح شامل پروش ۲۰۰ و ۱۰۰ راسی گوسفند داشتی با بیش از ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در دهستان دیره بخش مرکزی است.

کوروش محمودیان افزود: این طرح ها در مجموع ۶ نفر اشتغالزایی داشته است.

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی نیز در حاشیه افتتاح این طرح ها با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های مناسب آب و خاک حاصلخیز شهرستان گیلانغرب به خصوص دشت دیره از آمادگی وزارت جهادکشاورزی به منظور پرداخت کمک های بلاعوض به کشاورزان در راستای ایجاد سامانه های آبیاری تحت فشار خبرداد.

علی مراد اکبری افزود: برای اجرای سامانه های آبیاری قطره ای در هر هکتار از باغات ۱۷۵ میلیون ریال و اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در هر هکتار از اراضی کشاورزی ۱۰۵ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد ضمن اینکه تسهیلات کم بهره مناسب نیز پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: چنانچه وزارت نیرو مجوز تخصیص آب در سدهای زاگرس و کله شک را نیز صادر نماید، مشکلی در تامین تسهیلات بلاعوض برای اراضی پایاب وجود ندارد.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات دارد و سالیانه ۱۲۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می شود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...