افتتاح طرح‌های کشاورزی مازندران با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افتتاح طرح‌های کشاورزی مازندران با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری

تعداد ۸۵ طرح بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران با اعتبار ۸۳۵ میلیارد ریال با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری پنجشنبه هفته جاری در آمل به بهره برداری می‌رسد.

طبق اعلام رسمی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برنامه افتتاح طرح های کشاورزی مازندران قرار بود امروز سه‌شنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی انجام شود اما با نهایی شدن سفر رئیس دفتر رئیس جمهوری این برنامه به روز پنجشنبه موکول شد.

بنابراین گزارش پروژه‌های کشاورزی مازندران به طور همزمان در گلخانه فوق مدرن هیدروپونیک گل آنتوریوم در شهرستان آمل به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح این طرح‌ها برای حدود ۴۵۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

طرح‌های بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران شامل ۹ طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و هفت طرح در حوزه شیلات و مابقی در بخش های دام و طیور، زراعی و باغی و آب و خاک است.

گلخانه هیدروپونیک ، پرورش گل و گیاهان زینتی و لیموترش، پرورش مرغ مادر، گاو شیری و گوسفند داشتی، بلدرچین، مرغ گوشتی، پرواربندی بره و گوساله، پرورش ماهی قزل‌آلا نیمه متراکم، تولید ماهی گرمابی، سورتینگ مرکبات، سکوی جمع‌آوری شیر، تجهیز و نوسازی شالیزارها، احداث و لایروبی آببندان، شن‌ریزی جاده بین مزارع، اجرای سامانه آبیاری کم‌فشار و تحت فشار، احداث کانال و انتقال آب، برق رسانی و تجهیز چاه و ایستگاه پمپاژ آب و احداث سردهنه از طرح آماده افتتاح بخش کشاورزری مازندران است.

همچنین در این مراسم هفت طرح لایروبی و مرمت آببندان، آبیاری بارانی و کم‌فشار، احداث گلخانه سبزی و صیفی، احداث گلخانه گل و گیاهان زینتی، گلخانه هیدروپونیک نیز از پروژه‌های است که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مازندران ۴۶۰هزار هکتار زمین های زراعی و باغی دارد وسالانه بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...