افزون بر ۵۴ هزار تن برگ سبز چای در گیلان و مازندران برداشت شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

افزون بر ۵۴ هزار تن برگ سبز چای در گیلان و مازندران برداشت شد

برگ چای سبز

رئیس سازمان چای کشور گفت: چایکاران گیلان و مازندران تاکنون ۵۴ هزار و ۲۴۱ تن برگ سبز چای برداشت کردند.

به گزارش اکودام به نقل از خبرگزاری ایرنا ; حبیب جهانساز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که برداشت چین بهاره در باغهای چای گیلان و مازندران تقریبا به پایان رسید، افزود: از این میزان برداشت برگ سبز چای، ۹۰ درصد مربوط به چایکاران گیلان و ۱۰ درصد مربوط به چایکاران در استان مازندران است.

وی اظهار داشت: از این میزان برداشت ، ۴۷ هزار و ۱۱۹ تن برگ سبز چای درجه یک و هفت هزار و ۱۲۲ تن برگ سبز چای درجه ۲ را شامل می شود که از چایکاران استان های گیلان و مازندران خریداری شده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۱۶۰ کارخانه چایسازی طرف قرارداد بابت خرید تضمینی برگ سبز چای در استان های گیلان و مازندران هستند، افزود: تاکنون افزون بر ۱۲ هزار و ۲۰۴ تن چای خشک در کارخانجات طرف قرارداد تولید شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۲۴۰ میلیارد تومان بابت برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده ضمن اینکه ۴۳ درصد از کل این مطالبات چایکاران پرداخت شد و بقیه نیز به مرور پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه چین دوم نیز ار ۲۵ خرداد آغاز می شود و در ادامه چین های بهاره و تابستانه تا ۳۱ مهر ماه ادامه دارد، اضافه کرد: پیش بینی می شود که در مجموع ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از استان های گیلان و مازندران برداشت شود.

استان های گیلان و مازندران، ۵۵ هزار چایکار دارد، باغهای چای در استان های گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار است که میزان زیرکشت هر سال متفاوت است.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور شروع و تا پایان مهرماه انجام می شود.

خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال، چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲، نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...