۱۳۴۱ طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳

۱۳۴۱ طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با دهه فجر، یک هزارو ۳۴۱طرح در بخش کشاورزی استان تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است، که در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد.

ذبیح‌الله غریب روز یکشنبه در نشست اعلام برنامه‌های دهه فجر این بخش در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح کشاورزی استان در دهه فجر امسال یک‌هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: از مجموع طرح‌های تکمیل شده ۳۰ طرح بزرگ صنعتی بخش کشاورزی با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود که ۱۳۵ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی، ۲۰ میلیارد ریال کمک دولتی بلاعوض و مابقی آورده بهره‌برداران است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این طرح‌ها در حوزه مدیریت آب و خاک، بهبود امور گیاهی و بهبود امور دام است که با بهره برداری از آن، زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود و ۶۶۰ خانوار نیز از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

غریب، همچنین تعداد طرح‌های تکمیل و آماده بهره‌برداری سنتی و کوچک در مناطق روستایی و عشایری استان در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال را یکهزار و ۳۱۱ طرح کوچک در سطح شهرستان‌های استان ذکر کرد و افزود: با بهره‌برداری از این تعداد طرح بخش کشاورزی سنتی، زمینه اشتغال یک هزارو ۹۲۷ نفر فراهم می‌شود و یک هزار و ۸۶۷ خانوار از مزایای طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی،همچنین به تولید بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تن قارچ دکمه‌ای صنعتی و سنتی در طول سال در این استان اشاره کرد و گفت: سرانه تولید قارچ در استان ۷ کیلوگرم است در حالی که در سطح کشور ۲کیلوگرم ثبت شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، سرانه تولید ماهی سردابی در استان را ۲۲کیلوگرم عنوان کرد و افزود:سرانه تولید ماهی در سطح کشور تنها ۲ کیلوگرم گزارش شده است.

غریب، همچنین سرانه تولید گوشت قرمز در استان را نیز بیش از دو برابر کشور عنوان کرد و گفت: سرانه تولید گوشت در استان ۲۲کیلوگرم و سرانه کشور تولید این ماده پروتئینی ۱۰ کیلوگرم است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی، شیلات، دامی و عسل به عنوان یکی از قطب کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می‌شود.

 

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...