۳۰‌هزار هکتار به باغات چهارمحال و بختیاری افزوده شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۳۰‌هزار هکتار به باغات چهارمحال و بختیاری افزوده شد

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با مدیریت در آب بخش کشاورزی و اجرای سیستم آبیاری نوین، طی دو دهه گذشته حدود۳۰ هزار هکتار به وسعت باغات استان افزوده شده است.

حمید دانش شهرکی، وسعت باغات این استان قبل از اجرای سیستم آبیاری نوین را  ۱۵ هزار هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: با تغییر سیاست الگوی کشت و  اجرای آبیاری قطره‌ای در سطح باغات استان و زیر کشت رفتن اراضی شیبدار باغات بادام ، سطح باغات این استان به ۴۲ هزار هکتار رسیده است.

به گفته وی، از مجموع سطح باغات استان، حدود ۱۵ هزار هکتار از این میزان زیر کشت بادام و حدود ۸ هزار هکتار نیز گردو است.

معاون بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی  چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه باغات به عنوان یک عملیات آبخیزداری اضافه کرد: کشت درختان با توجه به موقعیت استان و سازگاری با منطقه انجام می‌شود.

دانش، با اشاره به اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار استان در مناطقی همچون لردگان، اردل و کوهرنگ گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۸۵۰ هکتار بادام دیم و ۸۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب‌دار استان کشت شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه طرح‌های کشاورزی در این استان گفت: با توسعه  وسعت باغات استان در سال زراعی گذشته، سرجمع تولید محصولات باغی استان به ۱۹۰ هزار تن رسید.

چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی، شیلات، دامی و عسل به عنوان یکی از قطب کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می‌شود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...