کشاورزی و دامداری اولویت اشتغالزایی در بخش مرکزی قم است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کشاورزی و دامداری اولویت اشتغالزایی در بخش مرکزی قم است

بخشدار مرکزی قم گفت: این بخش برای اشتغالزایی در حوزه کشاورزی و دامپروری با استفاده از روش‌های نوین و صنعتی ظرفیت‌های زیادی دارد.

“سید داوود حاجی‌حسینی” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: کشاورزی و دامپروری،‌ حرفه اصلی ساکنان بومی بخش مرکزی است و آنان به صورت سنتی در این کار، مهارت دارند که با تمرکز بر روش‌های صنعتی و مکانیزه در این حوزه،‌ به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: در همین رابطه با دعوت از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم و دامداران و کشاورزان بخش و برگزاری جلسات همفکری، فراهم کردن فضایی جدید در این حوزه اقتصادی را به منظور افزایش سطح تولید و فروش محصولات بهره برداران، دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توسعه کشاورزی و دامپروری صنعتی در مناطق مختلف بخش مرکزی، شاهد رونق تولید محصولات و ایجاد اشتغال پایدار در آن خواهیم بود که مهمترین عامل برای جلوگیری از مهاجرت مردم بومی این بخش به مناطق دیگر است.

حاجی حسینی گفت:‌ بخش مرکزی از نظر دسترسی به منابع آبی با محدودیت مواجه است و شرایط کویری آن، کشاورزی و دامداری سنتی در منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد،‌ بنابراین برای کیفی سازی این حوزه و افزایش ارزش افزوده اقتصادی آن،‌ باید از روش‌های جدید و صنعتی استفاده کرد.

وی بیان کرد: سرعت بخشیدن به روند اعطای مجوزهای قانونی و همچنین مذاکره با نهادهای مسئول برای پرداخت تسهیلات به منظور رونق یافتن فرآیند تولید در حوزه کشاورزی و دامداری منطقه از جمله اقدامات بخشداری مرکزی قم در این رابطه است.

وی ادامه داد: برای شنیدن نکات مورد نظر دامداران و کشاورزان بخش و رساندن آن به مسئولان استان، هیچ محدودیتی نداریم و تلاش کرده ایم مسئولان متولی را به بخش مرکزی دعوت و از نزدیک با مسائل و مشکلات این قشر زحمت کش آشنا کنیم.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...