مکان‌یابی پنج مرکز عرضه فروش مستقیم محصولات کشاورزی در مشهد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مکان‌یابی پنج مرکز عرضه فروش مستقیم محصولات کشاورزی در مشهد

مشهد- ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: مکان‌یابی برای پنج مرکز عرضه فروش مستقیم محصولات کشاورزی و دامی در مشهد با همکاری شهرداری در حال انجام است.

ایرج ناصری‌ مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه‌اندازی این مراکز به همت شهرداری، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی قطعی شده و با توجه به اجرای طرح مثلث اقتصادی و فرهنگی و انتخاب شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی این شهرستان این اقدام با هدف تسهیل ارائه خدمات و در اختیار قرار دادن محصولات کشاورزی به صورت مستقیم و حذف واسطه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مراکز علاوه بر رفاه حال شهروندان برای کشاورزان نیز عایدات اقتصادی داشته و موجب تسهیل در عرضه محصولاتشان است.

وی با بیان اینکه در آستانه دهه فجر نیز سه طرح در حوزه فعالیت‌ها و خدمات این سازمان در حال اجراست گفت: در این دهه خط تولید خوراک دام توسط اتحادیه تعاون کشاورزی دامداران در شهرستان فریمان با هزینه ۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

ناصری مقدم افزود: همچنین در این دهه ۲ فروشگاه تعاونی مصرف روستایی مجهز و جدید در سرخس و مشهد در مجموع با هزینه ۲.۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

هم اکنون ۶۸۲ تشکل در ذیل شبکه تعاون روستایی استان خراسان رضوی و در بخش کشاورزی و بخش‌های مربوط به آن فعالیت می‌کنند.

بیش از ۵۵۰ هزار نفر نیز در روستاهای این استان زیرپوشش شبکه تعاون روستایی هستند که از این نظر خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.

استان خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۴۰ روستا دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر در این روستاها زندگی می‌کنند که این تعداد معادل ۸.۴ درصد جمعیت روستایی کشور است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...