عضو اتحادیه دامداران ایران: کاهش ۲۰ درصدی تولید بدلیل کیفیت نامناسب نهاده‌ها - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

عضو اتحادیه دامداران ایران: کاهش ۲۰ درصدی تولید بدلیل کیفیت نامناسب نهاده‌ها

عضو اتحادیه دامداران ایران گفت: دامداران هیچ‌گونه افزایش قیمتی در محصولات خود نداشته و این افزایش قیمت از طرف کارخانجات و فروشندگان است.

به گزارش اکودام به نقل از آگروفودنیوز ; عضو اتحادیه دامداران ایران گفت: دامداران هیچ‌گونه افزایش قیمتی در محصولات خود نداشته و این افزایش قیمت از طرف کارخانجات و فروشندگان است.

فرهاد اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص افزایش قیمت شیر و لبنیات گفت: تاکنون دامداران هیچ‌گونه افزایش قیمتی در محصولات خود نداشته و این افزایش قیمت از طرف کارخانجات و فروشندگان است.

وی ادامه داد: تصمیم به افزایش قیمت شیر توسط دامداران وجود دارد، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. این درحالی است که درسال گذشته قیمت هر کیلو شیر ۲ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و به دلیل مشکلات در رابطه با کرونا با کاهش ۲۰۰ تومانی به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. بنابراین نیاز است که در هر کیلو شیر حداقل ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته باشیم و به این ترتیب باید قیمت شیر از کیلویی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

عضو اتحادیه دامداران ایران عمده مشکل تولید را مسائل مربوط به نهاده اعلام کرد و گفت: وضعیت تولید به دلیل کاهش کیفیت نهاده با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و حداقل با کاهش ۲۰ درصدی تولید مواجه هستیم. به طوری که یا نهاده در بازارگاهی عرضه نمی‌شود و یا دامدار توان خرید آن را ندارند، درحالی که کیفیت آن نیز مورد قبول نبوده است و سویایی که باید نزدیک به ۴۰ درصد پروتئین داشته باشد، کمتر از ۲۰ درصد دارای پروتئین است این مسائل موجب می‌شود که کیفیت و چربی شیر کاهش یابد.

وی تاکید کرد: سهمیه نهاده دامداران از طریق بازارگاه به دامداران ارائه می‌شود و علاوه بر اینکه این سهمیه کافی و تامین کننده نیاز دامداران نیست، بیش از ۶۰ درصد آن از طریق بازار آزاد تهیه می‌کنند و در زمان کوتاهی که بازارگاه برای تامین منابع مالی اختصاص می‌دهد، اگر دامدار بودجه را تامین نکند نهاده به شخص دیگری محول می‌گردد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...