جهش تولید شیرخام کشور در چهار دهه - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

جهش تولید شیرخام کشور در چهار دهه

جهش تولید شیر

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید شیرخام کشور در چهار دهه اخیر جهش داشته به طوری که از حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن در ابتدای انقلاب به بیش از ۱۱ میلیون تن در سال ۹۸ رسیده است.

به گزارش اکودام به نقل از ایرنا ; روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، « مرتضی رضایی » با تبریک روز جهانی شیر به تمام فعالان بخش تولید تا توزیع این محصول افزود: شیر محصولی فراسودمند است به طوری که علاوه بر خاصیت ضد سرطانی، کلسیم آن به صورت ۱۰۰ درصد جذب بدن می‌شود.

وی با بیان اینکه این روز در تقویم کشور و جهان برای ارزش‌گذاری به محصول ارزشمند شیر و تولیدکنندگان آن است اظهارداشت: عدم مصرف شیر باعث ایجاد بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به گستردگی دامنه اشتغال در صنعت شیر تصریح کرد: حدود ۱۵ میلیون تن ذرت علوفه‌ای در کشور تولید می‌شود که کشاورزان زیادی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد بسیار بالایی در بخش حمل و نقل این ذرت از مزارع تا دامداری‌ها فعال هستند گفت: سالانه حدود ۱۸ میلیون تن غلات و کنجاله در کشور جا به جا می‌شود، ۱۱ میلیون تن شیر تولید می‌شود که با تانکرهای ۲۰ هزار لیتری حمل می‌شود و نشان دهنده اشتغالزایی بالای این محصول است.

رضایی تصریح کرد: امیدوارم علیرغم شرایط سختی که در ابتدای سال در کشور داشتیم، به یک شرایط پایدار در تولید و تامین نهاده‌ها و در نهایت سود اقتصادی برای دامداران و افزایش سرانه مصرف برای مصرف‌کنندگان برسیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شیر از محصولات صادراتی کشور محسوب می شود، گفت: در سال ۹۸ و طبق آمار گمرک بیش از ۷۰۰ هزار تن شیر و محصولات لبنی و بیش از ۵۰ هزار تن پودر شیرخشک از کشور به مقاصد صادراتی ارسال شد.

رضایی درباره تولید کره در کشور گفت: طرح بزرگی را در رابطه با تولید کره در کشور شروع کرده‌ایم و در حال رایزنی با دولت هستیم تا از محل منابع تولید داخل، کره را تامین کنیم.

وی افزود: با توجه به رشد چشمگیری که در تولید شیر داشتیم، قابلیت خودکفایی یا بی‌نیازی به واردات کره در کشور وجود دارد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...