طرح‌های گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی در بانک‌ها معطل مانده است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:

طرح‌های گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی در بانک‌ها معطل مانده است

بیرجند- مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته در حوزه گلخانه‌ها ۷۲ طرح در استان وجود داشت که به واسطه عدم تأمین یارانه تسهیلات در بانک‌ها معطل مانده است.

عبدالرضا رضایی صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ۷۲.۳ هکتار تحت پوشش کشت گلخانه‌ای قرار دارد که از این میزان کشت در سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۰۰ تن محصول گلخانه‌ای برداشت شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در سال گذشته در حوزه گلخانه‌ها ۷۲ طرح به ارزش ۲۸۴ میلیارد ریال وجود داشت که به واسطه عدم تأمین یارانه تسهیلات فعلاً در بانک‌ها متوقف مانده است.

رضایی با اشاره به موضوع جهش تولید در حوزه کشاورزی ادامه‌داد: با توجه به این موضوع مهم برای کشت گلخانه‌ای در سال ۹۹ حدود ۶۰ هکتار زمین در استان پیش بینی شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به ایجاد پایانه صادراتی برای موضوع بازاریابی و فروش محصولات گلخانه‌ای خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با حل مشکل یارانه تسهیلات طرح‌های گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی هر چه زودتر عملیاتی و اجرایی شود.

مهدی سورگی، مدیر شعب شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: بی‌شک موضوع نهضت گلخانه‌ای در حوزه کشاورزی استان یک تحول ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی مستعد برای کشت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی در راستای طرح نهضت گلخانه‌ای شناسایی شده است.

مدیر شعب شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از این میزان ۹۵۰ هکتار مربوط به مجتمع‌های گلخانه‌ای، ۱۳۰ هکتار مربوط به مجتمع‌های دامی و و ۳۰۰ هکتار نیز مربوط به بارگاه‌های زرشک است.

سورگی گفت: در نهایت کار در ۲۵۶ هکتار مجتمع گلخانه‌ای، ۴۰ هکتار در مجتمع‌های دامی و همچنین ۱۸ هکتار در بارگاه‌های زرشک عملیاتی شده است که این روند ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در مجموع متوسط پیشرفت کار در حوزه قرارداد مربوط به نهضت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی ۴۵ درصد است.

مدیر شعب شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه رفع مشکلات بازاریابی محصولات گلخانه‌ای نیز راه‌اندازی یک شرکت بازرگانی در دستور کار است، یادآور شد: همچنین کار مطالعات نهایی ۲۵۰ هکتار نیز انجام شده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...