فزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در کردستان/ ۶۰ درصد مرغ تولیدشده کردستان مازاد برنیاز است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

فزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در کردستان/ ۶۰ درصد مرغ تولیدشده کردستان مازاد برنیاز است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: جوجه ریزی نسبت ب سال گذشته افزایش دارد و 40 درصد از تولید مرغ در کردستان در استان مصرف می‌شود و مابقی به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود و در حال حاضر نیز در این زمینه کوچکترین مشکلی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری ظهر امروز در کارگروه تنظیم بازار استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۳۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان انجام شده است.

به گفته وی، طی ماه گذشته با توجه به هماهنگی‌هایی که وجود داشت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: جوجه‌ریزی در کردستان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد دارد.

جعفری تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در کردستان بین ۱۱ هزار تا ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان است که نسبت به قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان، کمتر است.

رئیس کارگروه تنظیم بازار سازمان، صنعت‌، معدن و تجارت استان کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ تن کالای اساسی در انبارهای دولتی و بخش خصوصی استان وجود دارد.

سمیعی تصریح کرد: این آمادگی در وزارتخانه وجود دارد که هر موقع در بحث کالای اساسی استان اعلام نیاز کنیم از طریق شرکت‌های لجستیک کالاهای مورد نیاز به استان ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۶۵۰ تن شکر، یک‌هزار و ۲۰۰ تن روغن، ۱۸۰ تن گوشت گرم، ۱۹۳ تن گوشت منجمند در انبارهای استان موجود است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...