رکود ۱۰ درصدی در اقتصاد کشورهای اروپایی با شیوع کرونا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا مطرح کرد

رکود ۱۰ درصدی در اقتصاد کشورهای اروپایی با شیوع کرونا

جنتیلونی، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا از رکود ۵ تا ۱۰ درصدی در اقتصاد کشورهای اروپایی در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

 به گزارش اکودام، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا از رکود ۵ تا ۱۰ درصدی در اقتصاد کشورهای اروپایی در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

پائولو جنتیلونی (Paolo Gentiloni) کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت:شاهد رکود ۵ تا ۱۰ درصدی در اقتصاد کشورهای اروپایی به خاطر شیوع کرونا خواهیم بود.
جنتیلونی گفت: ما شاهد رکودهای اقتصادی متفاوتی در حدود ۵ تا ۱۰ درصدی در بین کشورهای مختلف اروپایی خواهیم بود.
این در حالی است که پیش از این نیز فرانسه و آلمان درباره رکود شدید اقتصادی در این دو کشور در نتیجه شیوع کرونا هشدار داده بودند.

براین اساس، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان در ماه مارس اعلام کرد که این کشور از ماه مارس وارد دوره رکود شده و رشد منفی اقتصاد کشورش حداقل تا پایان نیمه نخست سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت. به گفته آقای آلتمایر، کاهش تقاضای جهانی، اخلال در زنجیره‌های تأمین تولید، تغییر در رفتار مصرف کنندگان و افزایش ریسک سرمایه‌گذاری به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا تأثیرهای گسترده‌ای بر اقتصاد آلمان گذاشته است.

وزیر اقتصاد آلمان همچنین پیش‌بینی کرد که رکود اقتصادی کشورش در ماه آوریل تشدید شود و بر شمار ۷۲۵ هزار بیکار موقت ناشی از اجرای سیاست قرنطینه افزوده شود. وزارت اقتصاد آلمان پیشتر پیش بینی کرده بود که در مجموع ۲ میلیون نفر به دلیل تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای غیرضروری دچار بیکاری موقت و مشمول کمک‌های مالی دولت شوند.

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه نیز ا اذعان کرد رشد اقتصادی کشورش تا پایان سال ۲۰۲۰ به منفی ۱۰ تا ۱۱ درصد برسد. او هزینه مقابله با بحران اقتصادی فعلی را ۱۰۰ میلیارد یورو تخمین زد.

در همین حال، جرالد دارمنین، وزیر حساب‌های عمومی فرانسه نیز برآورد کرد که کسری بودجه فرانسه تحت تاثیر تبعات شیوع ویروس کرونا به ۹ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برسد که رقمی بی‌سابقه از سال ۱۹۴۵ تاکنون به شمار می‌رود. به گفته او ارزش بدهی‌های عمومی دولت تا پایان سال جاری به ۱۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور خواهد رسید.

همزمان صندوق بین‌المللی پول نیز در تازه‌ترین برآورد خود تخمین زد که رشد اقتصادی دو قدرت اقتصادی اروپا، آلمان و فرانسه در سال جاری میلادی به ترتیب به منفی ۷ و ۷.۲ درصد برسد.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...