روسیه برای مقابله با گرانی صادرات غلات را متوقف کرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

روسیه برای مقابله با گرانی صادرات غلات را متوقف کرد

مسکو - وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد: در راستای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی همچون آرد و نان و حمایت از روبل، صادرات غلات به خارج از کشور تا اول ژوئن (12 خرداد) متوقف می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه کامسامولسکایا پراودای روسیه، دمیتری پاتروشف با بیان این مطلب افزود: صادرات گندم، جو و ذرت برای جلوگیری از افزایش قیمت داخلی فراوارده های ناشی از آن در عصر کرونا متوقف شده است اما کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان) از این قاعده مستثنی هستند.

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران به تازگی بر سر ایجاد منطقه آزاد تجاری با اعضای اتحادیه اقتصادی اورسیا به توافق رسیده است.

بنظر می‌رسد این تصمیم قدمی در راستای جلوگیری از کاهش بیش از پیش روند نزولی روبل روسیه باشد که با آغاز بحران کرونا و کاهش روزافزون قیمت نفت در این کشور آغاز شد و تا امروز ادامه داشته است.

از طرف دیگر به دلیل افزایش تقاضا در خارج برای خرید غلات روسیه با قیمتی بالاتر، تولیدکنندگان تمایل بیشتری به صادرات تا فروش در داخل پیدا کرده‌اند و این موضوع باعث افزایش نگرانی‌ مقامات روسیه برای تامین نشدن نیاز داخلی و آغاز تورم در کالاهای اساسی شده است.

ماه گذشته بود که اتحادیه تولید آرد، غلات و حبوبات روسیه زنگ خطر را به صدا درآورد و مدعی شد که تولیدکنندگان از ارایه غلات به مردم خودداری می‌کنند و یا هر روز قیمت را بالاتر می‌برند.

وزیر کشاورزی روسیه این را هم گفت که وزارتخانه متبوعش در حال رصد اوضاع است تا از جهش قیمت کالاهای اساسی جلوگیری کند.

گفتنی است، در ۲۴ ساعته گذشته شش هزار و ۳۶۱ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند تا بار دیگر رکوردی جدید در روسیه به ثبت رسیده و تعداد مبتلایان به کرونا به نزدیک ۸۱ هزار نفر برسد، از این تعداد ۷۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از نیمی از مبتلایان به کرونا در مسکو پایتخت روسیه شناسایی شده‌اند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر کیلو گرم گوشت بوقلمون از سوی سازمان مدیریت میادین و تره بار میوه و تره بار اعلام شد. هر ک...

کشاورزیهر کیلوگرم رطب مضاعفی ۹۰هزار تومان در میادین تره بار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر...

کشاورزیلزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کش...

کشاورزینوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابع...