کرونا ۱.۵ تریلیون یورو خرج روی دست اتحادیه اروپا می‌گذارد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کرونا ۱.۵ تریلیون یورو خرج روی دست اتحادیه اروپا می‌گذارد

تهران– مسئولان اقتصادی اتحادیه اروپا برای سومین بار برآورد هزینه مبارزه با بحران کرونا در این قاره را افزایش داده و اکنون احتمال نیاز به ۱.۵ تریلیون یورو کمک به کشورهای عضو را مطرح می‌کنند.

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از مصاحبه پائولو جنتیلونی مسئول امور اقتصادی اتحادیه اروپا با نشریه آلمانی اشپیگل نوشت که ممکن است برای مبارزه با بحران کرونا نیاز به ۱.۵ تریلیون یورو باشد.

به گفته وی این کمک مالی را می‌توان از طریق بودجه چندساله اتحادیه اروپا تأمین کرد.

دیروز کلاوس رگلینگ (Klaus Regling) مدیرعامل «سازوکار ثبات اروپا» خبر داد که پس از پایان شیوع جهانی ویروس کرونا، علاوه بر بسته کمک‌های اضطراری ۵۴۰ میلیارد یورویی که به تازگی مورد توافق رهبران اروپایی قرار گرفت، ۵۰۰ میلیارد یورو دیگر برای بهبود اوضاع اقتصادی کشورهای عضو لازم است.

رگلینگ در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا گفت که کمیسیون اروپا و بودجه اتحادیه آسان‌ترین مسیر برای سازمان دادن به چنین کمک‌هایی است.

وزیران دارایی اتحادیه اروپا ۹ آوریل (۲۱ فروردین) با کمک‌های اضطراری ۵۴۰ میلیارد یورویی برای دولت‌ها، شرکت‌ها و اشخاص موافقت کردند.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که کشورهای عضو حوزه یورو امسال با ۷.۵ درصد افت اقتصادی وارد رکود می‌شوند.

قرار است سران اتحادیه اروپا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) در ویدئوکنفرانسی پیرامون میزان کمک‌های اقتصادی و نحوه تأمین آن به بحث و تبادل نظر بپردازند.

در ماه‌های اخیر و پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ در چین، ویروس کرونا به تمامی نقاط جهان سرایت کرده و هم اکنون شش کشور اروپایی در میان ۱۰ کشوری قرار دارند که بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را ثبت کرده‌اند.

بسیاری از دولت‌های قاره سبز برای جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را در پیش گرفته‌اند که در نتیجه آن بسیاری از کسب‌وکارها و مشاغل با تعطیلی مواجه شده و خیل عظیمی از مردم بیکار شده‌اند.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...