ارایه پیشنهادات وزارتخانه ها در مقابله با کاهش تبعات اقتصادی کرونا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
در جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا انجام شد

ارایه پیشنهادات وزارتخانه ها در مقابله با کاهش تبعات اقتصادی کرونا

دهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا به ریاست معاون اقتصادی رئیس جمهور و با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.

به گزارش اکودام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد نهاوندیان در این جلسه با اشاره به ضربه های شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد ایران و جهان، تاکید کرد که به دنبال این هستیم با وجود محدودیت ها و تحریم های ظالمانه، واحدهای تولیدی در کشور بتوانند به کار خود ادامه دهند تا وضعیت اشتغال کارگران و جوانان ایرانی آسیب نبیند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با رویکرد جامعه نگر نظام و دولت تدبیر و امید، بازگشایی مشاغل اقتصادی و کسب وکارها با روند تدریجی خوبی پیش رفت.

در این جلسه پیشنهادات وزارت جهاد کشاورزی برای کمک و پرداخت هزینه به بخش های آسیب دیده در حوزه کشاورزی و همچنین اضافه شدن برخی رسته ها و کسب و کارهای این حوزه به رسته های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ارایه، بحث و بررسی شد.

در ادامه جلسه نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته پیشنهادی «تشویقی تجارت الکترونیکی» و پیشنهادات در زمینه فروش اینترنتی که همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور به صورت یک پویش آغاز شد و همچنین توسعه تجارت الکترونیکی به کشورهای منطقه را ارایه کرد که این بسته پیشنهادی توسط اعضای جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مصوبه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در زمینه قراردادهای اجاره یا رهن واحدهای مسکونی در دوران شیوع کرونا و همچنین اقدامات، برنامه ها و منابع مورد نیاز صندوق نوآوری و شکوفایی در مقابله با بیماری کرونا نیز از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح و بررسی شد.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...