۷۵ تن پودر گوشت در استان مرکزی تولید شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی

۷۵ تن پودر گوشت در استان مرکزی تولید شد

«سیروس سلمان‌نژاد» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۹ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۲۷  قطعه طیور گوشتی امسال در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار شد که ۴۴ هزار و ۳۷ تن گوشت سفید از آن‌ها استحصال شده است.

سیروس سلمان‌نژاد: ۱۳۰ هزار و ۶۵۲ قطعه طیور به‌دلیل لاغری و پرخونی در کشتارگاه های طیور استان مرکزی در سال جاری ضبط و از چرخه مصارف انسانی خارج  و برای استفاده در خوراک دام‌ در دامداری‌ها به پودر گوشت تبدیل شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: یک سوم پودر گوشت تولید شده در استان به مصرف می‌رسد و بقیه برای تبدیل به خوراک دام به سایر استان‌ها ارسال شده‌است.

سلمان‌نژاد خاطرنشان کرد: ۱۰۱ هزار و ۴۶۲ راس گاو، گوسفند و بز نیز امسال در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و چهار هزار و ۲۳۴ تن گوشت قرمز از آن‌ها به دست آمده است.

وی ادامه داد: ۷۷۶ لاشه دام سبک و سنگین در بازرسی بهداشتی در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی به‌دلیل بیماری‌های انگلی و برخی مشکلات بهدذاشتی دیگر ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۳۲۹ مورد نمونه از فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام، طیور و آبزیان برای پایش باقیمانده دارویی، آزمایش ادواری، آزمایش تقلب‌ها، تعیین تکلیف سلامت محموله و راستی‌آزمایی این مدت در این استان انجام شده‌است.

سلمان‌نژاد افزود: ۸۰ هزار و ۹۹۱ مورد بازدید بهداشتی نیز در سال جاری از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی از فروشگاه‌های گوشت قرمز و سفید، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و کبابی‌های داخل شهر انجام شد که تعداد این بازرسی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: ۵۴ هزار و ۳۰۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی  غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف برای انسان در این بازرسی‌ها کشف و معدوم شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۳۳ واحد متخلف بهداشت عمومی در سال جاری به مراجع قضایی معرفی شدند که احکام صادره شامل ضبط و امحای کالا و تعطیلی وجزای نقدی می باشد.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...