آغاز تشدید نظارت دامپزشکی زنجان بر فرآورده‌های دامی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آغاز تشدید نظارت دامپزشکی زنجان بر فرآورده‌های دامی

زنجان – مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: تشدید نظارت و بازرسی ۲۰ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و غذایی به مناسبت ماه رمضان آغاز شد.

به گزارش اکودام، محمدباقر حاج کاظمی روز سه شنبه افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان ۲۰  اکیپ ثابت و سیار با ۳۰  بازرس در شهرستان‌های استان زنجان به صورت ویژه درباره نظارت بر بهداشت عمومی فرآورده‌های خام دامی فعال شدند.

به گفته وی، فعالیت ۱۰ اکیپ نظارت و بازرسی روزانه از ساعت هشت تا ۲۰ فعال است و بعد از این زمان اکیپ های سیار تشدید نظارت را آغاز می کنند و در صورت مشاهده تخلف بدون اغماض بر اساس قانون رفتار می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: نظارت این اکیپ‌های دامپزشکی از واحدهای تولید فرآورده‌های خام دامی، نگهداری، بسته بندی، توزیع، عرضه و کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها و خودروهای حمل این فرآورده‌ها است.

حاج کاظمی خاطرنشان کرد: تشدید نظارت دامپزشکی در سطح استان زنجان با هدف رسیدن مواد غذایی سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده و امنیت خاطر مصرف کنندگان است تا شهروندان از سلامت مواد غذایی مورد مصرف اطمینان داشته باشند.
وی تاکید کرد: مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی و پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره ۱۵۱۲ تماس برقرار کرده و مورد را به منظور رسیدگی و رفع آن گزارش دهند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به ادارات دامپزشکی استان زنجان گزارش دهند.
حاج کاظمی اضافه کرد: به محض دریافت هر گونه شکایت و گزاش تخلفات از مراکز بیان شده غیر از ساعت اداری اکیپ های سیار برای بررسی موضوع به محل اعزام می شوند.
به گزارش اکودام، استان زنجان ۲ کشتارگاه دام، چهار کشتارگاه طیور و چهار مرکز بسته بندی فرآورده های خام دامی دارد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...