واحد غیرمجاز توزیع سموم کشاورزی در مهاباد شناسایی شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

واحد غیرمجاز توزیع سموم کشاورزی در مهاباد شناسایی شد

مهاباد- کارشناس مسوول حفظ نباتات اداره جهادکشاورزی مهاباد گفت: یک واحد توزیع کننده غیرمجاز سموم در این شهرستان شناسایی و ۱۰۰ لیتر سم کشاورزی از آن کشف و ضبط شد.

تورج شمس‌برهان روز چهارشنبه اظهار داشت: این مقدار سموم کشاورزی، در بازرسی کارشناسان جهادکشاورزی و واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان از یک واحد فاقد مجوز توزیع سموم شیمیایی و کشاورزی در روستای «لج» مهاباد کشف شد.

وی با اشاره به اینکه بازرسی‌ها از مراکز توزیع سموم کشاورزی به صورت دوره‌ای انجام می‌شودریال افزود: بازدید از این مراکز در راستای صیانت از حقوق کشاورزان انجام می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قانونی با فروشندگی‌های غیرمجاز سموم صورت می‌گیرد.

وی گفت: هرگونه فروش سموم فاقد لیبل فارسی، گران فروشی، نداشتن برچسب قیمت و ارائه ندادن فاکتور فروش از مصادیق تخلف محسوب می‌شود و مراکز باید پروانه فعالیت مسوول فنی از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را داشته باشند و آن را در معرض دید عموم قرار دهند.

کارشناس مسوول حفظ نباتات اداره جهادکشاورزی مهاباد از کشاورزان خواست سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز و با فاکتور دریافت کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی قادر به پیگیری از مبادی حقوقی و قانونی باشند و دچار زیان و ضرر نشوند.

در شهرستان مهاباد ۵۴ فروشگاه سموم کشاورزی فعال است که این مراکز دارای مسوول فنی بوده و مجوز خود را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دریافت کردند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری ارومیه مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...