تعاون روستایی خراسان رضوی ۱۱۶ هزار تن کود شیمیایی توزیع کرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تعاون روستایی خراسان رضوی ۱۱۶ هزار تن کود شیمیایی توزیع کرد

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی اعلام کرد این سازمان پارسال حدود ۱۱۶ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در بین کشاورزان استان توزیع کرده است.

ایرج ناصری‌ مقدم روز یکشنبه افزود: طی سال گذشته این میزان کود شیمیایی شامل کود ماکرو (پرمصرف) و آلی توسط عاملان و کارگزاری‌های شبکه تعاون روستایی و تولید بین کشاورزان توزیع شده است.

وی ادامه داد: بخش اعظم کودهای توزیع شده به صورت مستقیم از طریق اتحادیه‌های ملی و شرکت خدمات حمایتی جهت مصارف بخش کشاورزی خریداری و توزیع شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۱۶ هزار تن به میزان ۱۰۴ هزار و ۴۷۹ تن آن به انبارهای کددار شبکه تعاون روستایی منتقل و از این طریق بین کشاورزان توزیع شده است.

خراسان رضوی با فعالیت ۶۸۲ تشکل در ذیل شبکه تعاون روستایی این استان و در بخش کشاورزی و بخش‌های مربوط به آن رتبه نخست کشور را دارد علاوه بر این شمار تشکل روستایی بیش از ۵۵۰ هزار نفر نیز در روستاهای خراسان رضوی تحت پوشش شبکه تعاون روستایی هستند که از این حیث نیز خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.

استان خراسان رضوی دو هزار و ۵۴۰ روستا دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر در این روستاها زندگی می کنند که این تعداد معادل ۸.۴ درصد جمعیت روستایی کشور است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...