کاهش ۹۰ درصدی خسارت بارش‌ها به تاسیسات کشاورزی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کاهش ۹۰ درصدی خسارت بارش‌ها به تاسیسات کشاورزی

خسارت بارندگی‌های امسال به ابنیه و تاسیسات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۹۰ درصدی داشته است.

 مرکز کهگیلویه و بویر احمد، استاندار این استان در نشست ستاد بحران با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۱۲۸ میلیمتر باران بارید، این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۱۴۸ میلیمتر باران بارید.
حسین کلانتری  با بیان اینکه پارسال خسارت بارندگی به ابنیه‌ها و بخش‌های مختلف هزار میلیارد تومان برآورد شد افزود: بارندگی های امسال ۹۰ میلیارد تومان به بخش های مختلف خسارت وارد کرد.
وی با اشاره به اینکه خسارات بارندگی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است افزود:خسارات ناشی از بارندگی های امسال ۱۰ درصد محاسبه شده است که این کاهش بدلیل از تعویض شبکه‌های آب رسانی و ایجاد کانال‌های هدایت سیلاب است.
کلانتری اضافه کرد:تاکنون مشکلی در زمینه خسارات بارش‌ها گزارش نشده است، ولی باید همه دستگاهها آمادگی مقابله با هرگونه سیلاب احتمالی را داشته باشند.
استاندار با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب شرب در استان در مدت شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: آب و فاضلاب باید بیش از پیش برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا در این شرایط برای مردم مشکلی به وجود نیاید.
نیک اقبالی مدیر کل راه وشهرسازی استان هم به ریزش دهانه ورودی آخرین تونل در دست ساخت محور پاتاوه – دهدشت اشاره کرد وگفت: تا سه روز آینده عملیات خاکبرداری بخشی از تونل که تخریب شده است به پایان می رسد و این ریزش در روند اجرای طرح اختلال ایجاد نمی کند.
محمدی تبار مدیر کل مدیریت بحران استانداری نیز توزیع اقلام گرمایشی در بین عشایری که به کوچ زود هنگام اقدام کردند و روستا‌هایی که فاقد نانوا هستند را از جمله مصوبات این نشست دانست و گفت: شرکت غله، فرمانداری‌ها و تعاون روستایی برای اجرایی کردن این مصوبات اقدام کنند.
تاجالدینی رییس سازمان جهاد کشاورزی نیز از خسارت ۱۸ میلیارد تومانی به گلخانه داران در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد وگفت: همچنین تاکنون ۸۵ هزار هکتار از باغات استان برای مبارزه با ملخ صحرایی پایش شده است.
نصییری مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هم گفت:۲۴ راهدار خانه ثابت، ۱۵۰ ماشین آلات سنگین و ۲۰۰ نیروی متخصص آماده خدمات رسانی به مردم هستیم.
سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...