۸۰۴ شغل در بخش کشاورزی خراسان شمالی ایجاد شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۸۰۴ شغل در بخش کشاورزی خراسان شمالی ایجاد شد

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: با اجرای ۷۶۳ طرح کشاورزی و دامپروری در سال گذشته و با صرف ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۸۰۴ نفر شغل در این بخش‌ها ایجاد شد.

عبدالله یوسفی روز پنجشنبه اظهار داشت: تامین تسهیلات بخش کشاورزی از هشت ردیف تکلیفی و منابع داخلی بانکی برای طرح های مختلف در بخش کشاورزی و دامپروری بوده است.

وی افزود: در این مدت تعداد هزار و ۲۵۴ طرح به مبلغ سه هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده بود.

یوسفی در ادامه فرصت سرمایه گذاری اولویت دار در بخش باغبانی در این استان را شامل ساخت، بازسازی و نوسازی گلخانه ها، کشت و توسعه گیاهان دارویی و زعفران، توسعه باغ ها در اراضی شیب دار و مستعد، اصلاح و بازسازی باغ ها و ساخت واحدهای باغ پایه مادری عنوان کرد.

وی گفت: فرصت های سرمایه گذاری در بخش زراعی و سایر بخش ها را نیز شامل تولید انبوه و صنعتی نشای محصولات زراعی، سایت تکثیر بذور و حبوبات، تامین ماشین آلات و تجهیزات ادوات وابسته به بخش کشاورزی و دنباله بندها، بهسازی و نوسازی واحدهای دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته و به‌کار گیری توسعه فن آوری نوین در بخش کشاورزی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی اولویت های سرمایه گذاری و توسعه بخش صنایع تبدیلی و غذایی را نیز شامل بسته بندی، عصاره گیری گیاهان داروئی، صنایع تبدیلی میوه های دانه دار و دانه ریز، بسته بندی و فرآوری گوشت قرمز و سورتینگ و بسته بندی میوه و سبزیجات مختلف عنوان کرد.

یوسفی ایجاد، تجهیز و توسعه واحدهای تولید دام و طیور در قالب زنجیره تکمیل، نوسازی و اصلاح واحدهای پرورش دام و طیور، توسعه پرورش گاو شیری اصیل، ایجاد و توسعه مزارع پرورش گوسفند و بز پربازده، توسعه و ساماندهی پرورش گاو های شیری دو منظوره، مراکز پرورش اسب و ساخت و تجهیز و نوسازی جایگاه پرورش کرم ابریشم را از اولویت های سرمایه گذاری در بخش دام عنوان کرد.

یوسفی اظهار داشت: در سال گذشته ۳۸۷ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال اعتبار تملک دارایی استانی و ملی  برای ۲۲۷ پروژه بخش کشاورزی اختصاص یافت که با این میزان اعتبار پروژه های مختلف اجرا شد.

این استان، ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود ۴۰ هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.

افزون بر ۸۲ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...