توقیف حدود ۱۵۰۰ رأس دام غیرمجاز و قاچاق در خراسان شمالی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳

توقیف حدود ۱۵۰۰ رأس دام غیرمجاز و قاچاق در خراسان شمالی

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از توقیف هزار و 485 رأس دام زنده خبر داد که به طور غیرمجاز یا قاچاق، برای حمل و نقل آن ها در این استان اقدام شده بود.

دکتر ابراهیم تقوایی مقدم گفت: سال گذشته درمجموع، ۹۹۳ رأس دام سبک و ۶۵ رأس دام سنگین غیرمجاز، در محورهای مواصلاتی این استان توقیف شد.

وی اضافه کرد: در مدت یادشده هم چنین آمار دام های قاچاق که از سوی سازمان جمع آوری اموال تملیکی به ما معرفی شد، شامل ۴۲۰ رأس دام سبک و هفت رأس دام سنگین بود.

تقوایی مقدم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هرگونه حمل و نقل دام زنده باید با دریافت مجوز و گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی انجام شود و در غیر این حالت، با آن ها به عنوان محموله های غیرمجاز و قاچاق برخورد می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته، ۳۹۱ هزار و ۵۱۴  رأس دام سبک و چهار هزار و ۵۱۸ رأس دام سنگین با دریافت مجوز و گواهی های بهداشتی دامپزشکی از استان خارج شد که این آمار نسبت به دوره مشابه قبلی بیش از ۲۰ درصد رشد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: از دامداران و بهره برداران این حوزه انتظار می رود، برای کنترل و جلوگیری از انتقال بیماری ها و پیشگیری از مخاطرات بهداشتی، از نقل و انتقال غیرمجاز دام و فرآورده های خام دامی خودداری کنند.

وی افزود: همکاران ما در پست ثابت قرنطینه دامی در محور چمن بید شهرستان مانه و سملقان و پست های قرنطینه ای موقت در محورهای مختلف ارتباطی استان به کنترل این قبیل محموله ها می پردازند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...