۹۷۰ شکارچی متخلف پارسال در خراسان رضوی بازداشت شدند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۹۷۰ شکارچی متخلف پارسال در خراسان رضوی بازداشت شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ظرف یک سال اخیر ۹۷۰ فرد متخلف در حوزه شکار و صید در سطح این استان شناسایی و بازداشت شدند.

تورج همتی روز دوشنبه افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی گشت‌های مستمر در مناطق و زیستگاه‌های استان این شکارچیان غیر مجاز را شناسایی و دستگیر و در قالب ۷۴۱ پرونده به مراجع قانونی سپردند.

وی با بیان این که از این متخلفان تعداد ۲۰۸ قبضه اسلحه کشف شده است ادامه داد: از این تعداد کشف اسلحه دو قبضه اسلحه جنگی و ۴۲ قبضه اسلحه غیر قانونی بوده است همچنین چهار هزار و ۴۰۰ عدد انواع فشنگ نیز از متهمان طی بازه زمانی یاد شده کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این متخلفان ۱۶۱ راس پستاندار وحشی از قبیل قوچ و میش، آهو و کل و بز وحشی و گراز و ۴۵۶ قطعه انواع پرندگان وحشی از قبیل کبک، باقرقره، قرقاول چکاوک، کبوتر و مرغابی را از چرخه طبیعت استان حذف کرده‌اند.

همتی افزود: پایش مستمر پرنده فروشی‌ها، جمعه بازارها و دیگر مراکز عرضه و فروش پرندگان منجر به کشف قریب به ۹۰۰ مورد اجزاء انواع جانوران و نیز پرندگان وحشی زنده و تاکسیدرمی شده است .

وی همچنین به ۸۳ مورد پیشگیری از جرایم شکار و صید اشاره کرد و ادامه داد: متخلفان به جرم شروع به شکار به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هفت بهله بالابان و ۶ بهله دلیجه از جمله پرندگان شکاری ارزشمند مکشوفه از سه گروه صیاد بین المللی قاچاق پرندگان شکاری طی سال گذشته بوده اند که به همراه اقلام شکار و صید توقیف و متهمان مربوطه روانه زندان شده‌اند و همچنین یک باند از شکارچیان که اقدام به شکار و فروش گوشت می‌کردند با لاشه پنج راس شکار قوچ دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

همتی ضرر و زیان وارده به محیط زیست خراسان رضوی بابت شکار و صید جانوران وحشی در این مدت را بیش از ۳۱میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال عنوان کرد و افزود: محیط‌بانان با کمک یگان منابع طبیعی و افراد محلی، حدود ۷۰۰ هکتار از مراتع که در این مدت دچار حریق شده بودند را از خسارات بیشتر نجات دادند.

۲۰ درصد مساحت ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیرپوشش و تحت نظارت دائمی سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. مساحت زیستگاههای حیات وحش در این استان دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...