سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی افزایش یافت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
در چهارمحال و بختیاری؛

سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی افزایش یافت

شهرکرد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی این استان افزایش یافت.

ذبیح‌الله غریب از آماده شدن طرح‌های کشاورزی استان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: امسال ۴۰۰ میلیارد ریال طرح برای مشارکت بخش خصوصی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به حمایت دولت از بخش کشاورزی در استان با اعطای یارانه و پیش خرید محصولات تولیدی، افزود: برای واگذاری طرح‌ها، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به معنای واقعی مورد نظر است.

وی عنوان کرد: بخش خصوصی در حوزه آبیاری تحت فشار برای پنج سال زمین کشاورز را در اختیار می‌گیرد و کشاورزی بر روی زمین انجام می‌دهد.

به گفته وی، با استفاده از ظرفیت افراد سرمایه‌گذار، می‌توان برای توسعه و رونق حوزه کشاورزی در بخش‌های مختلف دامداری و دامپروری، شیلات، گلخانه و اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی گام برداشت.

وی بیان کرد: در حوزه طرح‌های انتقال آب در بخش کشاورزی در استان از بخش خصوصی استفاده شده است و تاکنون ۱۰ طرح انتقال آب با بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان به سمت صنعتی شدن و کشاورزی نوین رفته است، افزود: استفاده از علم و فناوری جدید در رونق کشاورزی و افزایش محصولات مؤثر است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...