ذخیره سازی ۱۵۰ تن دان و علوفه برای تغذیه وحوش در روزهای سرد کویر - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خبر داد:

ذخیره سازی ۱۵۰ تن دان و علوفه برای تغذیه وحوش در روزهای سرد کویر

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از ذخیره سازی ۱۵۰ تن دان و علوفه برای تغذیه حیات وحش در روزهای سرد خبر داد.

مسعود مستقیم بیان کرد: در روزهای سرما و ریزش برف، حیوانات با کمبود علوفه روب رو می‌شوند و برای تأمین تغذیه به سمت اراضی کشاورزی، باغ‌ها و حتی منازل انسانی هجوم می‌آورند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای جلوگیری از خسارت وحوش به اراضی کشاورزی مردم توزیع علوفه و دان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر کاهش دمای استان، محیط بانان در مناطق در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز، توزیع دانه و علوفه دستی بین وحوش و پرندگان انجام شود.

مستقیم با بیان اینکه ۱۵ پاسگاه محیط بانی در سطح استان فعال است، گفت: قریب به ۱۵۰ تن دان و علوفه ذخیره سازی بوده تا در مواقع ضروری برای حیات وحش توزیع شود.

وی ادامه داد: هر پاسگاه به طور متوسط قریب به ۱۰ تن دان و علوفه بابت تغذیه حیات وحش ذخیره سازی داشته که در صورت بارش برف توزیع خواهیم داشت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در خراسان جنوبی بیان کرد: از همه علاقمندان به طبیعت و حیات وحش خواستاریم با توجه به وسعت زیاد مناطق و کمبود نیرو در این روزهای برفی و سرد زمستان، در کنار لذت بردن از طبیعت برفی، از توجه به پرندگان و حیات وحش غافل نشوند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...