افزون بر یک تن مواد خام دامی غیربهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد معدوم شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افزون بر یک تن مواد خام دامی غیربهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و ۲۶۰ کیلوگرم انواع فرآوده های مواد خام دامی غیربهداشتی در هفته اول طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز امسال در این استان ضبط و معدوم شد.

عبدالله بهمنش روز یکشنبه اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز از ۲۵ اسفندماه آغاز شده است و تا ۱۶ فروردین ماه سال ۹۹ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان‌های کهگیلویه وبویراحمد همزمان با سراسر کشور، ساماندهی و تجهیز شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد ۲۰ اکیپ ثابت و سیار، متشکل از کارشناسان این اداره کل در دو نوبت صبح و عصر به تعداد ۶۰ نفر پرسنل در روز، نظارت‌های بهداشتی بر عرضه مواد خام دامی را در جای جای استان بر عهده دارند.

بهمنش بیان کرد: در این طرح تمامی اماکن تولید، پخش، بسته بندی، قطعه بندی و عرضه مواد خام دامی شامل کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه‌های نگهدارنده مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت قرمز و سفید و و دیگر موارد به طور مستمر و منظم مورد بازدید و ارزیابی قرار می گیرند.

وی عنوان کرد: تاکنون یک هزار و ۲۶۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی بدلایل متعدد بهداشتی در طی یک هزار و ۵۰ مورد بازرسی بهداشتی شناسایی ، ضبط و معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت‌های بسته بندی شده، از خرید گوشت و آلایش دامی فاقد بسته بندی، مهر و لیبل دامپزشکی و یا فرآورده‌های خام دامی منجمد و غیر منجمد با برچسب مخدوش خودداری کنند.

بهمنش با اشاره به ممنوعیت قطعه کردن مرغ  و گوشت قرمز در مراکز عرضه به منظور کنترل بیماری کرونا، افزود: با توجه به اینکه در امکان عمومی خطر آلودگی به ویروس کرونا وجود دارد این اقدام  همچنان در حال اجرا است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچنین بر خرید نکردن مواد پروتئینی بویژه ماهی از دستفروشان و خودروهای دوره گرد با توجه به شیوع ویروس کرونا و آلودگی های ثانویه مواد خام تاکید کرد.

وی از مردم خواست در هر ساعت از شبانه روز تخلفات بهداشتی حوزه فرآورده های خام دامی را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد اطلاع دهند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...