خُرد کردن مرغ در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خُرد کردن مرغ در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و انتشار آن ،فروش مرغ خُرد (قطعه) شده در مراکز عرضه این استان ممنوع است و تمامی عرضه کنندگان فرآورده‌های دامی باید از این کار خودداری کنند.

عبدالله بهمنش روز چهارشنبه اظهار داشت: در شرایط کنونی بهتر است که شهروندان برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان از محصولات بسته بندی شده استفاده کنند و مرغ و گوشت خریداری شده را بصورت کامل و در بسته بندی مجاز خریداری کنند.

وی افزود: همشهریان برای حفظ سلامت خود، جامعه و همچنین جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، این مهم را رعایت کنند و اجازه قطعه کردن مرغ را به فروشنده ندهند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بهترین راه خرید مرغ، تهیه مرغ بسته بندی شده با تاریخ معتبر به صورت کامل و یا قطعه شده است.

بهمنش ابراز داشت: چرخ کردن گوشت نیز تنها بنا به درخواست مشتری و در حضور متقاضی با رعایت اصول و ضوابط بهداشتی مجاز است.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از دام به انسان ثابت و گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مراکز مجاز زیر نظر اداره کل دامپزشکی بهترین مکان برای تهیه فرآورده های خام دامی است.

بهمنش به مردم استان توصیه کرد که از خرید مواد پروتئینی از مراکز غیرمجاز، دستفروشان و خودروهای دوره گرد خودداری و مشکلات بهداشتی حوزه فرآورده های خام دامی را به ۱۵۱۲ اعلام کنند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...