۹ مزرعه پرورش ماهی زینتی در چهارمحال و بختیاری فعال است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کارشناس شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۹ مزرعه پرورش ماهی زینتی در چهارمحال و بختیاری فعال است

شهرکرد- کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹ مزرعه پرورش ماهی زینتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

رضا احمدی میزان تولید ماهی زینتی در استان در سال جاری را ۳۸۰ هزار قطعه عنوان کرد و اظهار داشت: سال گذشته نیز تولید این محصول زینتی صادراتی کمتر از ۳۰۰ هزار قطعه بود.

به گفته وی، این افزایش تولید با راه‌اندازی دو کارگاه تولید ماهی زینتی جدید در راستای عملیاتی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای تقویت مشاغل خانگی، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی شده است.

احمدی، ماهیان تولیدی استان را شامل گونه‌های گلدفیش، سان‌فیش، آرونا، آنجل و اسکار عنوان کرد و گفت: این استان ظرفیت مناسبی برای افزایش تولید ماهی زینتی دارد.

کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزایش تولید محصولات آبزی‌پروری و حمایت از بهره‌برداران را از سیاست‌های دولت دوازدهم عنوان کرد و افزود: ظرفیت تولید ماهیان زینتی این استان در پایان برنامه ششم توسعه به بیش از ۵۰۰ هزار قطعه در سال افزایش می‌یابد.

کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، نبود بازاریاب خارجی مناسب برای ماهیان زینتی را مشکل اصلی بهره‌برداران ذکر کرد و گفت: در صورت معرفی محصول تولیدی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس، امکان صادرات بخش عمده‌ای از ماهیان زینتی مرغوب استان وجود دارد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...