۱۱ تن گوشت بسته بندی غیر بهداشتی در البرز ضبط شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۱۱ تن گوشت بسته بندی غیر بهداشتی در البرز ضبط شد

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز اعلام کرد که 11 تن گوشت قرمز که به صورت غیربهداشتی بسته بندی شده بود در این استان کشف و جمع آوری شد.

سید محسن ابوترابی روز سه شنبه افزود: این مقدار گوشت قرمز در اجرای طرح پایش و حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم و مسافران  در واحدهای صنفی کشف  و ضبط شد.

طرح  پایش و حفظ سلامت  و امنیت غذایی مردم و مسافران از روز ۱۲ اسفند ماه  در البرزآغاز و تا روز ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. در اجرای این طرح ۱۴ تیم نظارتی دامپزشکی در البرز فعال شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون یک هزار و ۷۶۶ بازدید از مراکز عرضه، بسته بندی و کشتارگاه ها انجام شده که برای ۹ مورد در دادسرا تشکیل پرونده شده و ۲۲ پرونده نیز به تعزیرات حکومتی استان فرستاده شده است.

وی گفت: در اجرای این طرح هفت واحد نیز پلمب شده اند.

ابوترابی اضافه کرد:‌ علاوه بر ۱۱ تن گوشت قرمز، ۸۰۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی دیگر نیز از دیگر مراکز ضبط شد.

ابوترابی از شهروندان و مسافران خواست مواد خام تهیه شده را از مراکز مجاز خریداری و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای آن و همچنین آرم دامپزشکی دقت کنند.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۵۱۲ و یا به شماره تلفن ۳۲۷۳۷۱۷۹ اطلاع دهند.

در پایش نوروز گذشته مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی البرز ، ۲ هزار و ۵۱۱ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی دامی جمع آوری شد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...