ماهانه ۹۵ تن شیر به روش سنتی در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

ماهانه ۹۵ تن شیر به روش سنتی در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

زاهدان - رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پرورش دهندگان دام سنگین به صورت سنتی در این استان ۹۵ تن شیر در ماه تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

غلام حیدر زورقی اظهار داشت: پرورش دام سنگین در سیستان و بلوچستان وجهه اقتصادی مطلوبی دارد و به دو صورت سنتی و صنعتی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه شیر تولیدی به صورت روزانه روانه بازار مصرف می شود، افزود: در هر دو روش سنتی و صنعتی بالاترین میزان درآمد مربوط به فروش شیر است.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بررسی میزان بهره وری در دامداری های سنتی که بین یک تا هفت راس دام دارند نشان می دهد که تولید شیر نقش مهمی در ارتقاء وضعیت اقتصادی پرورش دامداران دارد.

وی گفت: هم اکنون ۳۱۸ واحد گاوداری شیری سنتی با چهار هزار و ۱۲۸ راس در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که ماهانه ۹۵تن شیر تولید می کنند.

زورقی تصریح کرد: همچنین ۱۶ هزار واحد گاو داری شیری صنعتی با ظرفیت یک هزار و ۹۸۵ راس نیز در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۳۴۴تن شیر در ماه تولید می کنند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...