قیمت گوشت در بازار قزوین ۱۲ درصد افزایش یافت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

قیمت گوشت در بازار قزوین ۱۲ درصد افزایش یافت

رییس اتحادیه قصابان استان قزوین گفت: شیوع ویروس کرونا موجب افزایش تقاضا و بالا رفتن ۱۲ درصدی قیمت گوشت در بازار شد.

حمیدرضا دایی دایی روز سه شنبه افزود: پیش از این قیمت هر کیلو گوشت گوساله ۸۰ هزار تومان بود که هم اینک به دلیل افزایش تقاضا به قیمت ۹۰ هزار تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به شیوع این ویروس و بسته شدن رستوران‌ها، کبابی‌ها، جگرکی‌ها و … قیمت آلایش و مخلفات گوشت حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

دایی دایی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مسایل بهداشتی، گفت: به تمامی مراکز قصابی و عرضه گوشت تحت نظر این اتحادیه با ارسال بخشنامه و آیین‌های بهداشتی لزوم رعایت این موارد تاکید شده است.

وی افزود: ضدعفونی و گندزدایی مغازه، شست و شوی منظم دست‌ها، استفاده از دستکش، ماسک و روپوش، دریافت نکردن پول نقد، تاکید بر استفاده از کارتخوان و … از جمله نکات بهداشتی بوده که رعایت آنها در تمامی واحدهای عرضه گوشت زیر نظر اتحادیه تاکید شده است.

دایی دایی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه کمبودی در عرضه دام و گوشت وجود ندارد، از همشهریان درخواست می‌شود تا حد ممکن در خانه‌های خود بمانند و در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به دستگاه‌های امدادی و خدماتی کمک کنند.

تاکنون ۴۴۷ نفر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده، ۵۰ نفر جان خود را از دست داده و ۳۱۲ نفر نیز از این بیماری بهبود یافته اند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...