واحدهای غیربهداشتی و غیرمجاز عرضه مرغ و قصابی در جوانرود پلمب شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

واحدهای غیربهداشتی و غیرمجاز عرضه مرغ و قصابی در جوانرود پلمب شد

رییس اداره دامپزشکی جوانرود گفت: ۱۱۵ واحد عرضه مرغ زنده و قصابی بین راهی این شهرستان باهدف مبارزه با ویروس کرونا پلمب شد.

احمد امیری روز سه شنبه گفت: ۴۶ باب مغازه قصابی بین راهی مسیر این شهرستان در مرحله نخست با هدف پیشگیری از بروز بیماری ویروسی کرونا پلمب شد.

او با بیان اینکه پلمب مغازه‌های قصابی بین راهی مسیر جوانرود _ بیاشوش به منظور پیشگیری از بیماری کرونا و بیماری های مشترک بین انسان و دام در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در مرحله دوم نیز در مجموع ۶۵ مورد واحد غیرمجاز فروش مرغ زنده در شهر جوانرود و چهار مورد در روستای صفی آباد پلمب شد.

وی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از بیماری کرونا و نیز سایر بیماری های مشترک بین انسان و دام همچون آنفلوانزای پرندگان این مغازه ها تا اطلاع ثانوی پلمب خواهند بود، گفت: اقدام فوق در راستای حفظ سلامت و بهداشت شهروندان و با حکم قضایی صورت گرفت.

امیری ادامه داد: با هماهنگی فرماندار جوانرود، اخذ دستور قضایی از دادستان این شهرستان، با همیاری و کمک اداره اماکن فرماندهی انتظامی و اداره دامپزشکی شهرستان جوانرود اقدام به پلمب مراکز عرضه و فروش غیربهداشتی دام شد و توصیه کارشناسان دامپزشکی پرهیز از استفاده این اقلام و یا تهیه آن از مراکز غیرمجاز است.

وی با اشاره انجام مکاتبه، رایزنی و پیگیری در این زمینه با شهردار و فرماندار شهرستان جوانرود برای مقابله با شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: با حمایت و پشتیبانی این نهادها در ماه جاری پلمب تمامی مغازه های مرغ زنده فروشی این شهرستان با همکاری اجرائیات شهرداری، نیروی انتظامی و با نظارت اداره دامپزشکی انجام پذیرفت.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان جوانرود به اجرای گشت های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه ها و… در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و پل ارتباطی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۱۳۶ نفر در این استان به کرونا مبتلا شدند که ۱۱ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...