مردم هرمزگان فرآورده های خام دامی از اماکن روباز و دوره گردها نخرند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مردم هرمزگان فرآورده های خام دامی از اماکن روباز و دوره گردها نخرند

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان به منظور جلوگیری از انتقال مکانیکی ویروس کرونا گفت: مردم از خرید هرگونه فرآورده خام دامی از جمله مرغ، ماهی، گوشت، میگو و تخم مرغ در اماکن روباز، بازارچه های محلی، خودروهای سیار و دوره گرد خودداری کنند.

دکتر محمد جانباز روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تمامی فرآورده های خام دامی باید به صورت بسته بندی کامل خریداری پس از ضدعفونی در منزل قطعه بندی شود.
وی بیان داشت: به منظور کاهش تماس ماهی و میگو با سطوح و دست، از قطعه قطعه و تمیز کردن این آبزیان در مراکز عرضه نیز خودداری شود.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهارداشت: افراد فروشنده در مراکز عرضه مواد خام دامی باید مجهز به ماسک، کلاه، دستکش، پیش بند و لباس کار باشند.
جانباز یادآورشد: همچنین ابزار و تجهیزات در مراکز عرضه از جمله یخچال و فریزر، میزکار، تخته گوشت، چاقو، ساطور، سینی، چرخ گوشت، ترازو وغیره باید به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی شود و دفع پسماندها نیز به شیوه بهداشتی در سطل های درب دار پدالی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: هرگونه فرآوری و طعم دارکردن گوشت قرمز ممنوع بوده و چرخ کردن گوشت فقط به درخواست و در حضور مشتری با رعایت ضوابط بهداشتی مجاز است.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان تاکید کرد: هرگونه قطعه بندی گوشت مرغ، فرآوری، تهیه جوجه کباب، طعم دارکردن و غیره در مراکز عرضه ممنوع است و در صورت مشاهده با شخص عرضه کننده برخورد می شود.
دکتر جانباز همچنین جهت مصرف فرآورده های خام دامی و پیشگیری از وقوع بیماری کرونا توصیه کرد: هرگونه خرید وفروش مرغ زنده به علت نامشخص بودن منبع تامین (حمل با خودرو و تجهیزات آلوده)، مبدا ورود و  نظارت نداشتن بهداشتی و دوره پرهیز از مصرف داروها ممنوع می باشد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...